Friday, January 19, 2007

Bir Hamurdan Iki Farkli Lezzet!



Bu iki kurabiyenin de tadi ve goruntusu birbirinden cok farkli ama hamuru ayni :) Hamuru da klasik kurabiye hamuru gibi cok yagli degil, kendinizi suclu hissetmeden yiyebilirsiniz arkadaslar. :)



Malzemeler: yarim paket tereyagi (115 gr.), bir cay br. sivi yag, 2 cay br. yogurt , 1 yumurta , 4 tatli ks. pudra sekeri, 1 kabartma tozu, 1 vanilya, 1 cay kasigi karbonat (isterseniz kabartma tozu da olur, ya da koymayabilirsiniz, ben hamur fazla oldugu icin koydum), aldigi kadar un ( benimki 4 cup aldi).elastik bir hamur oldu.
Hamurumuzu yapip ikiye ayirdim. yarisini ister elmali, ister incirli, ister hurmali, ister sade cevizli yapabilirsiniz, benimkiler hurma ve ceviz karisimli... Biz cok begendik.

Diger yarisina da 4 tatli ks. daha pudra sekeri ilave ettim, cunku onun hamurunun tatli olmasi lazim, siz tatli seviyesini zevkinize gore ayarlayabilirsiniz, icine de bir avuc kuru uzum, bir avuc kirik ceviz, bir avuc da damla cikolaya koyup tekrar yogurdum. elimle oylesine parcalar koparip ( yaklasik ceviz buyuklugunde ama daha yassi) tepsiye dizdim, uzerlerine de tarcin serptim. Firinda kizarana kadar pisirdim. Kaya kurabiyeyi andiriyor sekilleri, ben tadini da cok sevdim...
Sizlerin de deneyip begenmenizi umuyorum arkadaslar...

2 comments:

  1. Anonymous9:51 PM

    cok orijinal gorunuyor. hurmali kurabiye hic denemedim. ramazandan ramazana aliyoruz zaten hurmayi:) ama cok severim, bir ara denemeli.

    ReplyDelete
  2. saol kalimeerocum, bende hazir hurma ezmesi vardi, cevizli. icine onu kullandim. ben cok begendim, denersen afiyet olsun arkadasim.

    ReplyDelete