Sunday, February 11, 2007

Lahana Salatasi

Arkadaslar bugun biraz costum galiba, Hulyanin salata tarifinin fotografini cekmeyi unuttugum icin koyamiyorum. Lahanayi dograyip, tuz ve limonla biraz ovdum,1 tane de yesil elma rendeledim, sarimsakli yogurt ve varsa light sour cream ekledim biraz, uzerine de bol ceviz serptim. Iste bu kadar...

Saat onikiyi gecti, ama hazir sirin kizim uyuyorken firsat bi firsat deyip tarifleri ekleyeyim dedim. Kalanlari artik haftaya eklerim, Gerci kalan olmadi heralde :)

Bir seyi daha paylasmak istiyorum, yeni ogrendim bu hasta akrabamiz vesilesi ile. Kanser ile ilgili bir yazi okudum, isteyene yollayabilirim, ingilizce bir yazi. Orada insan vucudunda aslinda hergun bin kadar kanser hucresinin olustugunu ama bagisiklik sistemimizin bunlarla savastigini bu sebeple kanserin aciga cikmadigini, eger bagisiklik sistemi zayiflar, kanser hucreleri de kuvvetlenir ve bagisiklik sistemi onlari alt edemezse kanser hastaliginin ortaya ciktigi yaziyordu. Bu sebeple bagisiklik sistemini kuvvetlendirici beslenmeye de dikkat etmemiz gerektigi ortaya cikiyor. Yani bol meyve ve sebze, ozellikle yesil yaprakli sebzeler.

Burada amerikalilar brokoli ve karnibahari bile cig olarak salatalarina dograyip yiyorlar. Ben de brokoliyi denedim, ve de gayet guzel yendigini farkettim, evde oldugu zamana minik minik salataya 3-5 dal dogruyorum, aklinizda bulunsun, denemeye deger.. Saglicakla kalin...

Resimdeki de sevgili kusumuz, Tuti...

9 comments:

  1. bu tuti'yi ben gormemisim, yeni katildi herhalde araniza:) ismi cok sirin:) Cuma gunu ne cok sey yapmissin pastaneci kizi! :) esim kacirmis hepsini demek ki, bir dahaki sefere artik napalim:) ellerine saglik. hulya'nin lahana salatasini ben de cok seviyorum.

    ReplyDelete
  2. Aslinda bayadir aramizda ama tanistirmak nasip olmadi :)
    bende begenmistim, ne zamandir deneyecektim, yeni nasip oldu. afiyet olsun deneyen arkadaslara..

    ReplyDelete
  3. Tuti cok sirin, bana Mercan'i hatirlatti(bizim 10 yil yasayan kusumuzu). Olumunden sonra yeni bir kus almadik cunku insan varliklarina o kadar alisiyor ki. Ve kaybedince de cok uzuluyor. Rabbim Tuti'ye hayirli omurler nasip eylesin ins.

    ReplyDelete
  4. evet aysenurcum, bu da zaten bizim ikinci tutimiz, digeride 8 seneden sonra olunce hepimiz aglamistik..

    ReplyDelete
  5. Ismi ne sirinmis oyle Kusun:)
    Ikiniz de cok seviyorsunuz kuslari galiba..
    Sevgiler

    ReplyDelete
  6. Merhabalar,
    kanser ile ilgili yazıyı bana da göndermenizi isterim.
    Siteniz çok güzel.
    Sevgilerimle...
    rabiatatli@hotmail.com

    ReplyDelete
  7. merhaba rabia hanim, biraz once dosyayi mailinize yolladim. oglunuzda cok tatli masallah..

    kalimeerocum, seni de cok ozledik inan ki, sen gel ben gene yaparim arkadasim

    selamlar

    ReplyDelete
  8. Anonymous12:00 AM

    esma...başlık salata resim kuş..bir an kuşu da mı kesip katacak salataya diye korktum.neyse korktugum başıma gelmedi.selamlar..

    ReplyDelete
  9. Merhaba Suheyla hanim, yaziniza baya guldum :) dogru haklisiniz aslinda, lahana resmi olmayinca bizim kusu koyayim dedim :) pek bi benzerlikleri de yok ama iste acei blogcu olunca boyle oluyor :)

    ReplyDelete