Wednesday, March 21, 2007

EZOGELIN CORBASI

Mercimegi ailecek cok seviyoruz, ben de her cesit yaparim evde. Ozellikle mercimek ete yakin besin degerine sahip cok kiymetli bir besin. Boy uzattigini da yeni ogrendim. Bizden gecti artik :) ama cocuklariniz icin bol mercimek corbasini cok besleyici ve boy uzatan lezzetli bir ogun olarak degerlendirebilirsiniz.
Ezogelin tarifim ise annemden aldigim bir tarif, annecigimin ki kadar lezzetli gelmese de...

Tarifine gelince Duduklu tenceremize siviyag koyup bir sogani hafif kavurdum ve 1 kasik biber salcasi ilede biraz cevirdikten sonra 1 cay br. bulgur ve 1 cay br. kirmizi mercimegi ilave ettim, hepsin soyle bir karistirip, 1 tatli ks. kimyon koydum, yeteri kadar su ilave edip dudukluyu kapadim. Duduklu ses cikarmaya baslayinca altini kisip ustunu indirdim ve 15 dk. kadar pisirip altini kapadim. daha sonra blendirda iyice ezdim. Bol nane 2 dolu yemek kasigi kadar, ve 1 tatli ks. kadar da pulbiber koydum. (Ben kurutulmus maydonozda koyuyorum, amerika'da olan arkadaslar bilirler, burada maydonoz da kurutulmuz ve ogutulmus olarak satiliyor) Tuzunu attim ve 1 su br. kadar telsehriyeyi ilave edip altini actim ve dibi tutmasin diye sik sik karistirdim, kaynayinca altini biraz kisip sehriyeler pisene kadar ara ara karistirmaya devam ettim, bu arada tuzunu da koydum. Katilastikca kaynar su ilave ettim, iste corbamiz hazir...

2 comments:

  1. Nurdan2:30 PM

    sitenizi tesadufen yeni kesvettim, amerikada yasan bir turk olarak da verdiginiz pratik bilgiler ve de guzel tarifler ilgimi cekti, siteyi kaybetmemek icin hemen favorite lerime ekledim :)) en kisa zamanda tariflerinizden denemek istiyorum, ezo gelin corbasini cok sevdigim icin yazilanlari sonuna kadar okudum alabiildigine su demek ne demek?? yani olcusu nedir?? malum suyu cok olunca cumbul cumbul az olunca da pilav gibi oluyor :)) malzemelerin uzerini kapatacak kadar mi ne kadar?? buna bir aciklama getirirseniz cok memnun olacagim
    selamlar

    ReplyDelete
  2. merhabalar nurdan hanim, faydalandiysaniz cok sevinirim. yeteri kadar su demem aslinda tam tarif degil, haklisiniz, olcupte yazmam gerekirdi, biraz koyu olmasi onemli degil, sonra su ilave edilebilir, 1 cay br. mercimege, 10 cay br. su olabilir, insallah lezzetli olur, selam ve muhabbetle.

    ReplyDelete