Wednesday, April 11, 2007

Catlak Kurabiyeler

Bu leziz kurabileri Burcu hanimin blogunda gorup denedim, burada satilan hazir kurabiyeler gibi oldular, biz cok begendik, ama tepsiye dizerken baya aralikli dizmek lazim, cunku cok yayiliyorlar, ben asil tarifde olmamasina ragmen rondodan biraz findik gecirip irice findik ekledim. Tarifi de yarim olcu yaptim, tam bir tepsi kurabiye oldu.

40gr. tereyagi ile 50 gr. bitter cikolatayi beraber ocakta benmari usulu erittim, onlar erirken ayri kapta yarim kap seker, yarim kap un, 1 kasik kakao, yarim cay kasigi karbonati guzelce karistirdim. Cam bir kaba 1 yumurta kirdim, hazirladigim unlu karisimi kasikla ilave ederek yumurtaya yedirdim, tabii hepsi karismadi, sonra azar azar cikolata ve tereyagi karismimi ilave ederek kasikla karistirmaya devam ettim, yumusak bir macun kivamini almaya basladi, gozume fazla yumusak geldigi icin ben iki kasik daha un ilave ettim, daha guzel cok yumusak ama yapismayan, kasikla karistirirken toparlanan bir hamur oldu. Dolapta seraya sarip 15 dakika bektettim. Sonra merdane ile 1 cm. den ince acip cay bardagiyla kestim, uzerlerini pudra sekerine bulayip tepsiye dizdim. Tam 17 dakika pisirdim. Aslinda 15 dakika olacakti ama esimle konusmaya dalinda iki dakika gecirmisim :) Iste bu kadar arkadaslar.

Onemli not, benim yazdigim olcu yarim olcu arkadaslar18 tane kadar yaklasik cay tabagi genisliginde kurabiyem oldu, bir dahakine daha kucuk kesecegim, afiyet olsun.

2 comments:

  1. Anonymous4:49 AM

    Merhaba, kurabiyeler çok güzel görünüyor ellerine sağlık.

    ReplyDelete
  2. tesekkurler, tadlari da cok guzeldi, cikolata tadinda..

    ReplyDelete