Friday, April 06, 2007

Cerkez tavugu, Patates salatasi,Havuclu Revani

Dun aksam yemege esimin isten iki arkadasi gelecegi icin, gunum kizimla ilgilenmek, hazirlik yapmak, ve aylik hedefledigim planlarim icin biraz calisma yaparak gecti. Kizim ust dislerinin henuz cikamamasi sebebiyle biraz huzursuz. O boyle olunca ben de stresli oluyorum. Annelik cok farkliymis, yasayinca anlasiliyor ancak. Anne hakki odenmezmis ya, gercekten oyleymis. Hamilelikteki ilk aylarin bulantilari, son aylarin heyecan ve stresi, dogum acisi(biz sansliyiz epidural ile aci sayilmaz), dogum sonrasi uykusuz geceler...

Hepsi hem sikintili hem de cok tatli anilar. Allah her bayana bu karisik duygulari tattirsin.

Bir de artik kendime aylik hedefler plani hazirliyorum. Bu ay yapacaklarimi listeliyorum, ve hergun biraz biraz yapmaya calisiyorum. Gecen ay bu uygulama sebebiyle verimli oldu benim icin, insan yazdigi zaman kesinlikle daha planli oluyor.

Yemeklere gelince, misafirler icin mercimek corbasi, guvecte etli nohut, havuclu cevizli pilav,komposto ve havuclu revani yaptim.Salata olarakta canim annecigimden ogrendigim ve cok sevdigim patatesli havuclu salata ve cerkez tavugu yaptim. Tarifler geliyor:

Cerkez tavugu tarifini nereden aldim bilmiyorum, bayadir denemek istiyordum, bendeki tarif cok basitti: Butun tavugu hasliyorsunuz, ben de gogus vardi bu sebeple gogus etinden yaptim. Sonra lif lif parcaliyorsunuz. Ayri yerde yarim bayat ekmek ici ve bir br. cevizi rondodan iyice cekiyorsunuz ve tavuk suyunu ekleyip macun kivami elde ediyorsunuz, tavuk etine tuz ve karabiber ilave edip, bir kismini ustu icin ayiriyorsunuz, kalanini cevizli karisimla iyice karistirip servis tabagina koyuyorsunuz, uzerine kalan tavuk etlerini serpistirip bol kirmizi biberle susluyorsunuz.

Internette daha sonra biraz baktigimda bazi tariflerde sogan ve sarimsakta vardi. Hatta yalanci cerkez tavugu adinda yogurt ve mayonez karismi da koyanlar varmis. Maydonoz ve paprika adli kirmizi biber tarxzi bir baharatta cogu tarifte vardi. Biz bu tarifi begendik ama bir dahakine sogan kavrulup ilave edilen sarimsakli tarifi yapip yorumlarimi paylasacagim.

Bu da annemden ogrendigim ve yiyen herkesin begendigi bir tarif. Uc patatesi hasladim, Kabuklarini soyup biraz zeytinyagi, tuz ve bol limon suyu ekleyip karistirdim. Icine 1-2 tane havucu rendeledim ve elimle iyice karistirip, kaseye doldurdum, ve duz tabaga ters cevirip uzerine sarimsakli yogurt gezdirdim.Pulbiber ve maynonoz ile susledim. Isterseniz rende havucu az yagda ocakta biraz kavurup oyle ilave edebilirsiniz, daha guzel oluyor. Sunumu da tadi cok guzel bir salata, tavsiye ederim.

Ucuncu tarifimiz de Oktay Usta'dan... Ben bu tarifi cok seviyorum ,cunku cok hafif ve lezzetli oluyor. malzemeleri de cok kolay: 3 yumurta, 3 kahve fincani toz seker, 3 kahve fincani yogurt, 3 kahve fincani irmik, 3 kahve fincani un. 1 kahve fincani siviyag, 1 adet havuc, 1 kabartma tozu, 1 vanilya.

Yumurta ve sekeri iyice kopurtuyoruz. Cicek yagi, yogurt ve rende havucu ilave edip karistiriyoruz. Irmik,un, kabartma tozu ve vanilyayi ilave edip tahta kasikla karistiriyoruz, (ben mikserle karistirdim :)bir de portakal kabugu rendesi ve uzerine bol ceviz kirigi serptim) Yaglanmis kaliba dokup 170derecede isitilmis firinda pisiriyoruz. Tatlimiz biraz iliyinca soguk serbeti uzerine gezdiriyoruz.

Serbeti: 3 br.toz seker, 3 bardak su (ben 3 bucuk koydum arkadaslar) yarim limon. 7-8 dakika kaynatip sogutuyoruz.

Birde tatliyi serbetledikten sonra uzerine kapadim ki buhariyla uzeri de nemlensin, serbet alta cokup ustu kuru kalmasin.

2 comments:

  1. esma, yemek icin bir suru yeni fikir verdin, ellerine saglik. bu arada tasindin mi?

    ReplyDelete
  2. henuz tasinmadik kalimeerocum. tesekkurler, gorusmek uzere arkadasim.
    sevgilerimle..

    ReplyDelete