Friday, April 06, 2007

Yulafli Kurabiyeler!

Iste benim favorim! Resimler istedigim gibi cikmadi, bir dahakine daha iyi cekip tekrar koyacagim. Bu kurabiyeleri daha cok yapacaga benziyorum :)

Yulafli kurabiyeleri de Hatice'nin tarifinden esinlenerek yaptim. 1 stick (113 gr) tereyagi, 1 yumurta, yarim su bardagi kahverengi seker,yarim su bardagina yakin normal seker, 1 vanilya, yarim tatli kasigi tarcin, yarim cay kasigi tuz, 1 kabartma tozu, 1,5 su bardagi yulaf ezmesi, yarim su bardagindan biraz fazla kuru uzum, aldigi kadar un.

Yulafi, 1 br. unu, kabartma tozunu, tarcin ve tuzu bir kapta karistirin. Ayri kapta seker ve yagi mikserle iyice karistirin, yumurta ve vanilyayi ilave edin. Yulafli karismi ekleyip, 1-2 dakika karistirin, sonra aldigi kadar unu ilavesiyle karistirip, uzumu de bu arada ilave edin. Biraz ele yapisan bir hamur oluyor, istediginiz sekilde tepsiye dizip, onceden 175C'de isitilmis firinda 12-14 dakika pisirin. Firin tepsisinde ilimalarini bekleyin. Ben bir kismina damla cikolata da ilave ettim. Citir citir cok leziz...


Afiyet olsun.

No comments:

Post a Comment