Friday, February 08, 2008

Elmali kurabiye ve minik kap kekler

Annemin gelen kalabalik misafirlerimize yaptigi kagitli kek tarifinden esinlenerek yaptigim kup kekler. Birkac tarife bakip kendimce yaptigim kekler istedigim lezzette oldular, yumusak ve portakal aromali. Tarifi,

3 yumurta,
1 su br. doluca pudra sekeri,
1 cay br. sut,
1 cay br. siviyag,
1 kabartma tozu,
1 vanilya,
1 portakal kabugu ince rendesi,
2 br. elenmis un.

Yumurta ile sekeri cirpip diger sivi malzemeleri ekliyoruz, portakalin kabugunu rendeleyip ekliyoruz, unu, kabartma tozu ve vanilyayi eleyerek ekliyoruz, karistirip, minik kagit kap kek kaliplarimiza tatli kasigi ile yarisina kadar koyuyoruz. 365 F (175 C) da pisiriyoruz. Pisme suresini cok kisa tutuyoruz, hemen biraz kizarinca keklerimizi aliyoruz, minik olduklari icin hemen pisiyorlar. Yarim bardak sicaga yakin ilik suda istedigimiz( ben visne receli kullandim)recelden bir kasik koyup eritiyoruz ve kup keklerin uzerine birer cay kasigi gezdiriyoruz.

Hazirladigimiz hazir kakaolu pudigimizden de bir tatli kasigi koyup, ceviz, sekerleme, hindistan cevizi yada damla cikolata ile susleyip afiyetle yiyoruz.
Ben hamurun bir kismini ayirip, kakao ve damla cikolata ekledim, onlarda cok lezzetli oldular, hemde iki cesit kekim oldu.

Kurabiyelerde daha once bloga yazdigim kurabiye tarifi, sadece sekil olarak kek kaliplarimdan faydalandim. Hamuru merdane ile acip, su bardagi ile yuvarlaklar kesip, kup kek kalibima koydum, iclerine elmali harcimi doldurup, serit serit kestigim hamurlalar da uzerine carpilar yaptim, bence cok hos bir sunum oldu.

2 comments:

  1. Esmacim, yine dokturmussun, ellerine saglik. Hayirdir kalabalik misafiriniz mi vardi? Yoksa ucunuze mi? Salihacigimi minik elleriyle yerken hayal edebiliyorum :))

    ReplyDelete
  2. Hem bize hemde komsulara Aysenurcum, dedigin gibi saliha betulcukte cok sevdi, bakalim hayaller derken gercegini gorursun canim insallah.

    ReplyDelete