Thursday, May 22, 2008

Nutellali Tartlar, telsehriye salatasi



Ne zamandir tart denemek istiyordum, sonunda vakit ayirdim, bloglari gezdim, farkli tariflere baktim ve kendi tart tarifimi uyarlayip denedim, sonuc cok sukur cok guzel oldu, arkadaslarimda cok begenip tarifisteyince, bloga koyayim dedim. Hamurunun tarifi, 1 stick soguk tereyagi(113gr.) 1 yumurta, 4 yem. kasigi soguk sut, 1 kabartma tozu, 2 br. +2 parmak un. istenirse rondodan iyice cekilmis badem. Yapilisi ise soyle:
Tereyagini minik kup kup dogruyoruz, diger malzemelerle karistiriyoruz, sonra hamurumuzu buzlukta 10-15 dk. bekletiyoruz, hamurumuz tekrara yumusamadan, merdanemizle ince acip genis agizli bir bardakla kesip, muffin kaliplarimiza yerlestiriyoruz, ben cicek kurabiye kalibimi kullandim, isterseniz buyun de yapabilirsiniz, sonra 350F da pisirdim ama baya kabariyorlar, hatta ben bi ara firin acip, kasikla ortalarini bastirdim cok kabarmasinlar diye.

Icinin kremasi ise, yarim bardaga yakin nutellar, yarim krem peynir, iki kasik dolusu sour cream ve iki uc tane dove dark cikolatayi kisik ateste guzelce karistirarak erittim. tatrlarimin icine birar kasik koydum, hafif sicakken, ikram etmeden oncede uzerlerini muz dilimi ile susledim. Cok begenilen bir tarif oldu, denemenizi tavsiye ederim arkadaslar...
Yandaki salata tarifi cok begendigim bir tarif, resmi iyi cikmamis ama lezzeti cok guzel oldugu icin bir dahaki sefere beklemeden yazayim dedim, telsehriye salatasi. Iki br. kadar tel sehriyeyi yagda kavurup pilav gibi pisiriyoruz. Icine haslayip didiklenmis yarim tavuk gogsu, konserve misir, dogranmis kozlenmis biber, dogranmis salatalik tursusu,taze sogan, dereotu, maydonuz ilave ediyoruz. Limon suyu, nar eksisi ve zeytinyagi ilave ediyoruz. Afiyetle yiyoruz.

3 comments:

  1. Esma tartlar da salata da superdi. Bayildik hepimiz. Siteye koydugun icin tesekkurler, ben de denemek istiyorum en kisa zamanda. Ellerine saglik tekrar.

    ReplyDelete
  2. Anonymous8:29 AM

    Cok sahane olmuslar, ellerinize saglik. Sevgiler

    ReplyDelete
  3. tesekkurler arkadaslar, umarim deneyip begenirsiniz, sevgiler.

    ReplyDelete