Tuesday, December 01, 2009

Ziyaret sofrasi-2

Turkiye'de yaptigim uzuun tatil cok guzel gecti cok sukur. Cok sevdigim arkadaslarima, hatta onceki seneden soz verip gidemedigim ziyaretleri bu seferde yaptim. Herkes cok guzel sofralar hzirlamisti, tek tek isimlerini saymiyorum ama hepsi aklimdalar, buradan tek tek tesekkur ediyorum. Benim icin cok dopingli bir tatil oldu :) Bu da cok sevdigim Kadriye ablamin sofrasiydi. Tam bana gore bol sebze cesitli, hepsi hafif yagda az kalorik ve faydali sebzelerdi. Uzerine yaptigi taze tutulmus baliklarda cook lezzetliydi.

Leziz sicacik mercimek corbasiyla basladik, bir yandan da muhabbet tabii ki...
Bakla yemesemde resmini cektim, zaten diger tatlardan sira gelmedi.
Cok begendigim bir zeytinyagliydi. Kereviz portakal suyu ile pisirilmis ama hic kereviz gibi degildi. Portakal agacinda da buna benzer portakalli bir kereviz tarifi hatirliyorum, ilgilenenler bakabilir, eger tarif alirsambende eklerim, kadriye ablama duyurulur :)
Maranki diyetinin meshur oldugu sirada bu pancar kavurmasi da cok iyi gitti dogrusu, hem de cok faydali, ama ne yazik ki fazla yapmadigimiz bir tat, denemenizi tavsiye ederim.
Bu da galiba ispanam kavurmasi idi, yesillerden biri ispanak, biri de isirgandi galiba, yanlisim olabilir, aradan cok zaman gecti ama ikisi de benim favorilerimdendi.

Devaminda havuclu nohutlu pilav, ve cikolata soslu hafif ve lezzetli bir tatlimiz vardi, ama cok resim oldugu icin yukleyip dizmekte problem oldu, hem daha fazla caninizi cektirmeyeyim arkadaslar, ama butun sebzelerin az zeytinyaginda soganla kavrularak, uzerine sarimsakli yogurtla cok guzel bir yan yemek oldugunu ogrendim ben bu davetten.

Sizlerle de ozellikle paylasmamin bir sebebi de sagliksiz beslenmenin sonuclarini neredeyse hergun dinledigimiz yada okudugumuz su gunlerde biraz daha sebze ve meyvalara onem vermemizin gerektigini hatirlatmak, asil lezzetin hazir gidalarda degil, kendi yaptigimiz, hafif ve vitamini oldurmeden pisirdigimiz sebzelerde oldugu...

Hepinize saglik ve afiyet dolu omurler!

1 comment:

  1. Anonymous2:41 PM

    EsMA HanIM hunerLeriniz bu bLogu astI..

    Sizi tebrik ederiM..

    sInIrLarInIz yok.. cOK YEtenekLi we kabiliyetlisiniz.. bizimLe caLismak istermisiniz..
    www.velioglugida.com.

    ReplyDelete