Monday, January 09, 2012

arap yemegi: KEBSEH ve favori salatalar

Sevgili arkadasim, Nadinin tarifini denedik gecen hafta bizim evde...
Klasik arap tarfilerinden biridir kebseh, bence cok da guzel bir tarfi, tabii siz baharat sevmiyorsaniz o zaman pek tavsiye edemeyecegim ya da baharatlarini azaltarak deneyebilirsiniz.

Yaninda da patates pastasi, sebze salatasi ve joleli muhallebi yapmistim. Patates salatasini gecenlerde siteye koydugum mimoza tarifinden birkac degisiklik yaparak denedim, bence boyle daha guzel oldu.

Sebze salatasi da her ne kadar klasik gibi gorunse de farkli bir deneme benim icin, ve cok begenildi, afiyetle yendi.

Muhallebili jole tarifimizde yola guzel bir fikirle cikmistim ama kekim az gelince istedigim ayari tutturamadim, tam puanlik denememden sonra tarifini paylasacagim insallah..


Simdi gelelim kebseh tarifimize:

malzemeler:

2 adet sogan
1 butun tavuk (parcalara ayrilmis)
7 dis sarımsak
2 kup dogranmis domates
2 rende havuc
1 portakal kabugu rendesi
1 cay br. ates salcası
1300 ml. su
1 yemek ks. hel (bizdeki adi kakule imis)
2 . ks. tarcın
1 tatlı ks. beyaz toz bıber(yoksa karabiber)
2 tatlı ks. tuz
1 avuc kuru uzum
1 avuc file badem yada fistik

Once iki sogani zeytinyagi+tereyaginda kavuralim, uzerine tavuk parcalarini ilave edip hafif kizarana dek kavurmaya devam edelim, iyice kavurduktan sonra dovulmus sarimsak ve dogranmis domatesi ekleyelim. Salcamizi da ekleyip 7 dakika karistirdiktan sonra 1300ml. ilik suyu uzerine ekleyelim. Suyun uzerine de havuc rendesi ve portakal kabugu rendesini hemen koyalim. Veee baharatlarimizi yani 1 yemek ks. hel, 2 tatli ks. tarcin, 1 tatli ks. beyaz biber, 3 tatli ks. tuz koyup 25-30 dk. kadar kisik ateste pisirelim.

Sonra ilik suda guzelce yikadigimiz 3 cup basmati pirincimizi ve 4 cup suyumuzu ekleyip, suyunu cekip pirinc pisene dek kisikta pisirelim. Sinimizin altina ince ekmegi serelim, uzerine tenceremizi ters cevirelim, az yagda kavurdugumuz badem ve uzumle susleyip, sicak servis yapalim, afiyet olsun...

Gelelim sebze salatamiza...

Resmini gorunce ay bumuydu, bu bildigimiz brokoli salatasi degil mi diyebilirsiniz. Ama ben bu sekilde ilk defa yaptigim icin paylasmak istedim. Farkli olarak, brokoli ve karnibahari cok kucuk parcalara ayirdim, daha once hep buyuk parcalar helinde yapardim, icine uzunca ince seritler halinde havucu dogradim, ve cok az tuzlu suda hafif diriligi gidene dek hasladim, pismeden rengini kayvetmeden aldim ocaktan.

Sosum klasik,3-4ks. zeytinyagi, sarimsak ezmesi ve bol limon suyuna haslarken buharlasmadan kalan sebzenin vitaminli suyunu da ekleyip, birazcik tuz ilavesiyle sebzelerin uzerine gezdirdim, cok guzel oldu, bundan sonra uzunca bir sure bu sekilde yapmaya devam edecegim, sizlere de tavsiye ediyorum arkadaslar, bir de bu sekilde iyice kucuk parcalara ayirarak ve cok az suda agzi kapali az haslayarak deneyin, afiyet olsun...
Veee son olarak gelelim salata tarifimize...

Kelepceli kalip
2-3 haslanmis patates
2-3 rendelenmis az zeytinyaginda kavrulmus havuc
1 su br. ince dogranmis limon ve tuz ile ezilmis lahana
1 su br. ince dogranmis, limon ve tuz ile ezilmis mor lahana
1 su br. dovulmus ceviz
1 limon suyu
dereotu
1-2 kase suzme yogurt
3-4 kasik mayonez
1-2 dis ezilmis sarimsak
suslemek icin nane yapraklari, domates, misir vs.

Yapilisi:
Kelepceli kalibimizin dibine cevizin yarisini yayalim,
Ince dogranmis dereotu, sarimsak, mayonez ve suzme yogurdu guzelce karistiralim.
Haslanmis patatese tuz, biraz karabiber, sumak ve yarim limon suyu ve 1-2 ks. zeytinyagi ekleyelim. )bir kismini suslemek icin ayirabilirsiniz)
Kelepceli kalibimiza yayalim,uzerine sosumuzdan bir tabaka yayalim.
Uzerine havuclarimizi yaylim, tekrar sostan yayalim.
Uzerine lahanalarimizi yayalim, ve kalan sosu guzelce yayalim.
Kalan cevizi de istiyorsak uzerine serpelim.
Uzerini istedigimiz gibi susleyelim.
Dolapta en az 3-4 saat dinlendirelim.
Servisten once yuvarlak servis tabagina alip, servis yapalim.
Afiyet olsun.

No comments:

Post a Comment