Monday, January 02, 2012

Buhara pilavi ve basboosah(basbusa)

Lezzetli buhara pilavi tarifi sevgili arkadasim Zehra'dan... Onceki hafta bizim evde denedigimiz iki tarifte sizlerle paylasmaya deger.

Digeri ise bir arap tatlisi basbooseh... Serbetli ve hindistan cevizi aromali bu tatliyi ben cok seviyorum. Yapilisini iyice ogrenmek icin bir kezde bizim evde birlikte yaptik. Hafif ve lezzetli oldugu icin, benim gibi fazla kacirma ihtimaliniz varsa, misafir gelecegi gun yapmanizi tavsiye ederim :)

Once pilav tarifimizden baslayalim, anlatmasi uzun surebilir ama yapimi daha kisa suruyor ve gercekten lezzetli oluyor, siz isterseniz kusbasi et ile de deniyebilirsiniz.

Oncelikle parca tavuklarimizi hasliyoruz, ben duduklude 5 dakika tuttum, cok haslamayin, dagilmasin, tam pistigi anda altini kapatin.

Biz 5 cup pirinc islatmistim. Once tavada 5 bas iri sogani yarim br. kadar tereyag+zeytinyaginda kavuralim. Uzerine rendelenmis 5-6 tane iri havucumuzu ilave edelim, (havuclar iyice iri rende olacak, yoksa kendiniz kibritten biraz kisa olacak sekilde elinizde bicakla kiyabilirsiniz)

Sonra soganimiza ekleyelim, biraz kavurup, tavuk suyumuzdan uzerini 1 pr. gececek kadar ekleyip, suyunu cekene dek pismeye birakalim.
Suyunu cekince pirincimizi suzup uzerine ilave edelim, hic karistirmadan su ve tavuk suyunu uzerini kapatacak kadar ekleyelim, kaynamaya baslayinca hemen kisip, kapagi kapali sekilde pismeye birakalim.

Bu arada haslanmis tavuk parcalarimizi sa soslayip 15dk. kadar firinlayalim.Sos malzememiz:

mayonez+zeytinyagi+tuz+karabiber+kori+bal(yada seker)+salca.
Miktarlarini kendi agiztadiniza gore ve tavuk miktarina gore ayarlayabilirsiniz, sosa buladigimiz tavuklarimizi firina attiktan sonra, pilavimizi kontrol edelim, ve sekildeki gibi kasikla kubbe sekline getirelim, kapagi kapanamayacak kadar tepeleme olursa bizim gibi folyo ile kapatip, 15dk. kadar daha suyunu cekene dek pisirelim.

Biz pilavimizi arap usulu servis yaptik, Tepsimize yufka ekmegi derip, uzerine pilavimizi doktuk, uzerine de firinda kizarmis tavuklarimizi dizip, sicak sicak, hos sohbet esliginde afiyetle yedik elhamdulillah.
Uzerine de bu hafif tatli cayla beraber cok iyi gitti dogrusu...

Hindistan cevizi aromasini seviyorsaniz denemenizi tavsiye ederim, zira benim karsi koyamadigim serbetli tatlilardan biridir.
kuru malzemeler:
1 cup un
1 cup hindistan cevizi
1 cup irmik
kabartma tozu
1 cay kasigi karbonat
bu malzemeleri once karistiralim, sonra sivilari ayri kapta karistiralim.
Sivi malzemeler:
4 yumurta
1 cup su
1 cup yag
1 cup seker
1 cup suttozu
1 vanilya
2 tatli kasigi limon suyu
Bu malzemeleri de mikser ile cirptiktan sonra, kuru malzemelerimizi ilave edelim, yaglanmis borcama dokup, 175C de hafif kizarana dek pisirelim.

Benim gibi uzerini ceviz veya antepfistigi ile susleyebilirsiniz.

Piserken sebetimizi hazirlayalim. Arkadasimin serbet olcusu 3 cup seker, 2 cup su, kaynatiktan bir sure sonra altini kapatip, icine 2-3 damla limon suyu damlatiyoruz.Serbet benim gozume cok geldi, ama zaten serbetin hepsi konmuyor arkadaslar, benim bir br. serbetim hala dolapta bekliyor. Fazla serbetli sevenler hepsini dokebilir ama kesinlikle cok tatli olur.

Ben insallah bir dahakine kendim yaptigimda suttozu yerine normal sut ile, ve 2 br. sekere, 1,5 br. su ile deneyecegim, o zaman tarifi sizlerle tekrar paylasirim insallah.

Cok sevdigim bir tatli oldugu icin ,asil haliyle once paylasmak istedim. Bir de cok bereketli oluyor, 1,5 parmak kalinligina yakin bir tabaka oluyor pismeden once. Buyuk dikdortken borcam kullanabilirsiniz. Kalabalik misafir icin de cok uygun bir tarif, afiyet olsun...

No comments:

Post a Comment