Thursday, January 19, 2012

Mufide corbasi ve cilekli cizkek

Corbamiz,
1-cocuklar tarafindan cok sevildi,
2-Icinde faydali bircok cesit sebze bulunmakta
3-Gayet doyurucu ve besleyici
4-Yapimi kolay ve bereketli...

Saydigim maddelerden dolayi ismini mufide corbasi koydugum bu leziz corbamizin gelelim tarifine:

Malzemeler:
etsuyu
eriste
patates
kereviz
bezelye (dondurulmus)
havuc
misir (dondurulmus)
1 yumurta sarisi
yarim limon suyu
karabiber

Tenceremize yari et suyu yari normal suyumuzu koyalim, tuzunu ilave edip, altini acalim. Hafif kaynamaya baslayinca:
kucuk kup kup dogranmis kereviz, patates ve havucumuzu ekleyelim, bezelye ve misiri da koyalim. Kisik ateste ara ara karistirarak pisirelim. Sebzelerimiz piser pismez 1-2 avuc eristemizi ekleyelim, arada karistirmaya devam edelim. Kucuk bir kasede yumurta sarisi ile yarim limon suyumuzu guzelce cirpalim.

Eristeler pisince yumurta limon suyu karisimimizi cok ince cok yavas sekilde corbamizi da hizli karistirmaya devam ederek ekleyelim. 2-3 dakika daha kisik ateste tutup altini kapatalim, karabiber ile servis yapalim. Afiyet olsun.
Bu leziz cizkek tarifi de cok sevdigim arap arkadasim Nadin'e ait. Masallah, on elinde on maharet derler ya iste oyle bir arkadas. Bu tarifi de ziyaretlerine gittigimde yemis, tarifini almistim. Komsumdaki dogumgunu partisi icin yapip goturdum gecen hafta, cok sukur tutturabildim, gelenler begenince bir oh cektim. Uzerindeki sosu jole degil, dondurulmus cilek ve nisasta ile kendim hazirladim, bence gayet iyi, heralde artik ,genelde boyle kendi hazirladigim joleleri kullanirim artik, sizlere de tavsiye ederim.
Simdi gelelim tarifimize:

2 pk biskuvi
100gr. tereyagi
3 yemek kasigi dolusu un
1 pk. labne peyniri
2 yemek kasigi suzme
3/4 cup seker
2 yumurta
vanilya
1 cup sut
sulemek icin isterseniz hazir konserve cilek sekerlemeleri, ya da
benim gibi nisasta ve cilek ile kendiniz hazirlayabilirsiniz.

Yapilisi:
Biskuvitleri parcalayip tereyagi ile karistirin ve keleceli kalibin dibine iyice bastirin. Blender yada mikserle tum malzemeleri cirpin. Ve biskuvitin uzerine dokun.
180C 15-20dk. kenarlari hafif kizarana dek pisirin. Yarim saat sogumasini bekleyin. Ve buzdolabina koyun. Hazir sos kullanacaksaniz servis oncesi uzerine gezdirip servis yapin.
Afiyet olsun.

No comments:

Post a Comment