Sunday, March 18, 2012

Kahvalti sofralarina devam...

Bu guzel kahvalti sofrasi da annecigimin bizim amerikadan ziyarete geldigimizde hazirladigi sofralardan biri diye hatirliyorum. Amerikadan doneli iki sene olacak, zaman nasil da hizli geciyor. Omurler gercekten kus misali, otuzuna yaklasan biri olarak bu gercegi simdi daha iyi farkediyorum hayatim da. Yada gercekten kiyamet yaklasti da zaman daha mi hizli akmaya basladi acaba? Rabbim sonumuzu hayretsin insallah.
Recelleri dondurma kaselerinde sunmak ,tabii ki de annemin fikri, ben ce cok sik olmus, siz de begendiyseniz deneyebilirsiniz
Meshur hashaslinin farkli bir sunumu, diger paylastiklarimda, ortasi degil klasik kek kalibinda idi, bu da dikdortgen borcamda pisirilmis hali. Sekil degisse de lesset ayni :)
Misafir sofralarinda annemin vazgecilmezidir, kizartma... Kilolar ve saglikli beslenme sebebiyle gunluk hayatta artik yapmadigi icin, sadece misafir kahvaltilarinda yapiyor, Domates sosu kizartmayi hafifletiyor, ve lezzetine lezzet katiyor bence. Hem saglikli beslenme diyorsun, hem de kizartma resmi koyuyorsun demeyin sakin. Hangimizin hayatinda nadiren kacamaklar yok ki :) Onemli olan nadiren olmasi, ve de gene de miktarina dikkat ederek yemek.
Bu da gene bizim icin yapilan keci peyniri kizartmasi. Keci peynirinin faydalarini yazmama gerek yok sanirim, az zeytinyaginda kizartip, hafif erimeye baslayinca sicak sicak servis yapiyoruz, afiyet olsun.
Kozlenmis biber, heralde benim icin ilk ona girer siralamada, cok severim, cok hafif, cok leziz.. Daha ne diyeyim ki. Hele de tas firinda kozlenip gelmis oldu mu, daha da hos oluyor, heralde verecegim en basit tariftir. Firinda kozleyin, kabuk ve cekirdeklerini ayiklayip servis yapin :)

Dileyen zeytinyagi sarimsak ile sos hazirlayabilir ama biz sade cok seviyoruz. Denemeye deger!
Velioglu Tas Firinin bu citir sicacik ekmeklerini de koymadan gecemedim, ne de olsa bizim kahvalti sofralarimizin olmaz ise olmazlarindandir kendisi :)

Afiyetli ve saglikli gunler diliyorum hepinize!

1 comment:

  1. Esmacim,
    annenin hashaslisinin tadina bakmis biri olarak hakkinda ne dense az derim :
    tarifini yazmis miydin onceden bilmiyorum ama, denemek isterim.

    Nurgul

    ReplyDelete