Monday, March 26, 2007

Cikolatali Muffin (sanki hazir kek)


Onumuzdeki haftalar benim icin baya yogun olacak. Ikinci kez ev sahibimizin bizi evden cikarmasi nedeniyle tekrar ev aramaya basladik. Bir evde bir seneden fazla oturmak nasip olmadi. Bakalim ucuncu evimiz insallah cok daha guzel ve ferah olur. Tabii Hem kizimla ilgilenmek hem evi toparlamak kolay olmayacak. Iyi ki bu tarz isleri seviyorum yoksa cok sikici olurdu. Ev gezmeyi de sevdigim icin su an benim icin aslinda cok zevkli bir ugras oluyor :) Bazilari benim halime gulebilir ama sizlanip kendimi sitrese sokmaktan daha iyidir eminim.

Bu arada birkac tarif de denedim. Haftasonu kahvaltilari en sevdigim ogunler arsinda.Kahvalti icin ozel degisik seyler hazirlamak cok hosuma gidiyor. Cumartesi tarifini verecegim Keki ve de turk yufkasindan esimin cok begendigi bir borek yaptim.

Ben bu keki cok begendim. Ayni burada satilan agizda eriyen kakaolu hazir kekler gibi oldu. Tabii her zaman ki gibi tarife sadik kalmadim. Siz istediginiz gibi deneyebilirsiniz.Malzemeler soyle:

1 bucuk cay br. sut
1 bucuk cay br. yogurt
1 yumurta
1 cay br. sivi yag
2 bucuk su br. un
2 yemek ks. kakao
1 kabartma tozu
1 vanilya
1 silme tatli ks. karbonat
1 br. damla cikolata

Once sivilari, sut, yogurt, yumurta,vanilya ve sivi yagi guzelce karistiriyoruz. Ayri yerde unu,kakaoyu, kabartma tozu ve karbonati kasikla iyice karistiriyoruz. Sonra iki karisimi birlestirip cirpiyoruz. Damla cikolatalari ve istege bagli ceviz yada findigi da ilave edip muffin kaliplarina paylastiriyoruz. 170 C firinda 25-30 dk. kadar pisiriyoruz.

Asil tarifte siviyag yerine yarim margarin vardi, ama ben bir margarin dusmani olarak eve hic almiyorum zaten. Ve keklerin siviyagla daha lezzetli oldugunu dusunuyorum. kek soguyunca kati yag icinde donuyor ve keke katilik veriyor. En onemlisi de sagligimiz icin...

Iste bu kadar arkadaslar ben uzerine ceviz serptim, bi kismina da butun findiklar koydum. Ikiside cok guzeldi. Bir gun dinlenince daha da guzel olmustu. Bir de unutmadan ben unu iki bardak koydum. Belki bu sebeple muffin gibi kabarmadi. Ben cok kabarmasini istiyordum. Hazir satilan kabarik kabarik muffinleri yapana kadar denemeye devam edecegim.


10 comments:

  1. Bu keki deneyeceğim ellerine sağlık çok güzel görünüyor. Hem süt hem yoğurt var. E-günlüğün hayırlı olsun..
    Sevgiler

    ReplyDelete
  2. tesekkurler nilufer, bu kek gercekten guzeldi, yag miktarida azdi :) deneyebilirsin, deneyince yorumunu beklerim.

    ReplyDelete
  3. Anonymous3:16 AM

    Ne çok isterdim şuracıkta onları yemeyi. Kek yapmayı çok seviyorum ama yaptıktan sonra pek fazla yemem. Sevgili testerim bu işi görüyor . Ama işyerinde çayın yanında ne güzel olurdu. Bende denemek isterim muhteşem görünüyor.
    Ballı Künefe

    ReplyDelete
  4. afiyet olsun balli kunefe :)isim de cok hos. denersen yorumunu beklerim,selamlar.

    ReplyDelete
  5. Anonymous5:02 PM

    Esma kekler gerçekten çok güzel görünüyo ellerine sağlık... görüntüsüde hazır brownilere benziyo gerçekten,canım çekti inan :) Buarada ev işinizde hayırlısı olsun, inş. gönlünüze göre, daha güzel bi ev bulursunuz.Aeo....

    ReplyDelete
  6. saol sumeyyecim, sen tatli denemelerini seversin, bunu da denersen yorumunu beklerim, ben de cok begendim, herkese bol selamlar.

    ReplyDelete
  7. Anonymous12:02 PM

    sevgili esma,kek tarifinden çok taşınıyor olman meraklandırdı beni...ev konusunda ne aşamadasın?ben de çok taşındım,diken üstünde oturduğumu hissediyorum şu an.İnşallah gönlünce bulursun ya da bulmuşsundur güzel bir ev...

    ReplyDelete
  8. cok tesekkur ederim, evet cok sukur su an bulduk biyer, iyiki bu is kisin soguklarda olmadi, yoksa utha gibi bir kar memleketinde daha zor olurdu. guzel temennilerin icin tekrar tesekkuler!

    ReplyDelete
  9. Anonymous1:30 AM

    merhaba sitenizi şimdi keşfette beğendim ve hitabetler oldukça seviyeli.kek hakkında;borcamdada aynı kaliteyi yakalarmıyız acaba? hayırlı günler CENNET

    ReplyDelete
  10. Anonymous7:47 AM

    tesekker ederim Cennet hanim, ben borcamda da kek pisiriyorum ve guzel sonuc aliyorum, ama bu keki denemedim borcamda, bence deneyebilirsiniz, afiyet olsun.
    esma

    ReplyDelete