Monday, March 26, 2007

Pazar Kahvaltisi


Cumartesi gunu kahvaltiya yaptigim boreklerin tarifini bir daha yapinca yazarim, cunku fotograf cekmeye firsat olmadan sicak sicak hepsi bitti :) Pazar gunu evde ekmek kalmadigi icin kahvaltiya pogaca yapayim dedim. Benim bir huyumda bir hamur yaptim mi ondan bir kac cesit cikarmam lazim, Hamurla gerek pogaca gerek kurabiye olsun cok seviyorum. Kizim biraz buyusun su oyun hamurlarindan alip kizimla beraber oynarim heralde. Aslinda bir firsatta da su seker hamuruyla suslemeyi de deneyecegim ama ttasinma isi bittikten sonra olur heralde. Klasik pogaca tarifimi yaptim ama iclerini farkli kullandim. Pogaca tarifimi de kisaca soylemek istersem, 1 br.sut, 1 br. su, 1 br. siviyag , 1 yumurtanin beyazi (sarisi ustune) 1 kasik (eger benim gibi cok seviyorsaniz) corekotu hamurun icine (ayrica ustunede serpiyorum), yarim cay br. seker, 1 yemek ks. tuz, 2 yemek ks. kuru maya. Makinenin varsa zaten hamur hemen hazir oluyor. Ben hamur programini hicbir zaman sonuna kadar beklemiyorum, hamur guzel oldugu zaman makine ilk dinlenmeye gectiginde makineyi kapatiyorum, 10-15 dk. bekleyip hamuru aliyorum, zaten tepside de kabariyorlar.

Ben zeytin ezmeli, sucuklu, kiymali ve tahinli-cevizli olmak uzere bir hamurdan 4 cesit yaptim. Hepsi de cok guzeldi. Zeytin ezmesini kendim rondoda hazirladim, tam pure gibi olmadi. Galiba benim rondo iyi olmadigi icin. Hazir satilan dilim zeytinden dort bes dolu kasik, yarim sogan, 1-2 dis sarimsak, biraz zeytinyagi ve kekik, kirmizi biber, vs. istedigim baharatlari ekleyip rondoda iyice pure olana kadar karistirdim. Hamurdan kucuk bir yumurta kadar parcayi elimde dikdortgen acip ezmeyi surdum, rulo yapip, elimle hafif uzatip, hamuru bagladim. Siz istediginiz sekli verebilirsiniz. Biraz sucuk rendeleyip normal pogaca seklinde yuvarlak yaptim. Kalan hamuruda ceviz ve cok az tahinle zeytinli usuldeki gibi yaptim.
Bu arada pogacalar piserken kalan sogan, birkac dis sarimsak, 3-4 kasik biber salcasi, biraz maydonoz, nar eksisi, sumak, kekik, kirmizi biber karabiber, biraz zeytinyagini da rondoya atip kahvaltilik acili surme yaptim. Hem pratik, hem lezzetli oldu.

4 comments:

  1. Birr hamurdan çeşit çeşit yapmak iyi fikirmiş, ellerine sağlık...

    ReplyDelete
  2. Esma'cığım,
    Ne güzel bir sayfan var. Vaktim azdı tam istediğim kadar bakamadım ama baktığım kısmında tariflerine bayıldım. İyiki bana yorum bırakmışsın da seni tanıdım. Bebeğini güle güle büyüt. Şansı açık olsun Allah iyilerle karşılaştırsın.
    Sevgilerimle...

    ReplyDelete
  3. tesekkurler nilufer.

    tesekkuler bocuruk :) bende sizlerin blogunu dun kesfettim, hemen sik kullanilanlara ekledim zaten, yeni arkadaslarla tanismak cok guzel, dualarina ecmain diyorum..
    selamlar.

    ReplyDelete
  4. esma tasiniyormusun?hadi hayilisi olsun ins.tariflerin cok guzel,bedne bu corek otunu icine atmaya basladim artik:)selamlar

    ReplyDelete