Monday, November 26, 2007

KAKAOLU KURABIYE

Gecenlerde bir yemek dergisine bakarken kapaktaki kakaolu kurabiyelerden canim cekti, bloglarda biraz dolasip, bir tarifi gozume kestirdim, denedim ve cok memnun kaldim. Ben tarifi Ufuk Mutfaktadan aldim, gerci O da tarifi pastaci-burcunun blogundan almis :) Ben tarifi buraya da yazacagim, denemek isteyenlere kolaylik olsundiye. Sade kurabiyeleri fazla sevmedigim icin, ben bademle susledim ama bademlerin bir kismi pisen kurabiyelerden dustuler. Bir dahaki denememde erimis cikolataya yarisini batirip, sonra file bademe batiracagim. Aslinda cikolatay batirmayi denedim ama cikolatayi eritemedim tam olarak, meger puf noktasi cikolatanin icine birazda yag ilave etmek gerekiyormus.

Malzemelerimiz:

250 gr tereyağı (oda sıcaklığında),6 çorba kaşığı (tepeleme) pudra şekeri,6 çorba kaşığı kakao,2 adet yumurta,1 çay kaşığı karbonat,3,5 su bardağı un.



Tüm malzemeyi karıştırip yoguruyoruz,ustünü nemli bir bezle örterek 10-15 dk dinlendirip, nişasta serptiğimiz tezgahta merdane yardımı ile yarım cm kalınlığında acip, istegimiz kalipla, yoksa çay bardağı yardımı ile yada bıçakla karelere bölerek kesiyoruz.Önceden 180 derecede ısıtılmış fırında 15-20 dakika kadar pişiriyoruz. Afiyet olsun.


Bu kaliplari da indirimden almistim, aylardir kullanilmayi bekliyorlardi, bu hamurla denedim, cok eglenceli oldu. Yapmasi da yemesi de :)


No comments:

Post a Comment