Tuesday, February 26, 2008

irmikli tuzlu kek


Gecen haftasonlarindan birinde her zamanki gibi kahvaltiya degisik birseyler yapmak icin mutfaga girdim. Hem pratik olsun hem lezzetli derken bu tarif ortaya cikti, ve cok begendigim tarifler arasina girdi hemen. Tarifin orijinali bana ait :) muhakkakki benzewrleri vardir ama ben bir yerden bakmadan kendimce yaptim. bir yumurta, (bir bardagin cogunu sut bir kismini da zeytinyagi ile doldurup)toplam bir bardak sut yag karisimi, 1 kabartma tozu, 1 bardak un, 1 bardak irmik guzelce cirpiyoruz (biraz daha un yada irmik koyul;uguna gore ilave ediyoruz, ben ne kadar ettigimi hatirlamiyorum ama biraz kek hamurundan koyu bir kivam olacak) yarim konserve dilim zeytin, yarim bardak ince dogranmi beyaz peynir, 2 tane minik kup dogranmis patates, biraz varsa dereotu, maydonoz, karabiber, pulbiber ilave edip guzelce karistirip, yuvarlak kek kalibimiza bosaltiyoruz, normal kek ayarinda firinimizda uzeri hafif kizarana dek pisiriyoruz, biraz dinlendirip servis yapiyoruz, afiyet olsun

No comments:

Post a Comment