Monday, February 25, 2008

TATLI ZAMANI

cikolatali pasta

firin sutlac

sutlu irmik tatlisi

Bu aralar baya tatli yapiyorum galiba. Bloga son haftalarda yaptiklarimdan birseyler ekleyeyim deyip fotograflara bakinca farkettim. Biraz salatalara agirlik versem iyi olacak gibi. Dun Hulya'da yedigimiz yogurtlu salatadan baslayabilirim, gercekten cok lezzetli ve hafif bir salataydi, kizimda sevince daha bir mutlu oldum, tesekkurler Hulyacim tarifini bekliyorum.
Resimdeki tariflere gelince muz kalmadigi icin cikolatali pasta yaptim, ve ikinci gun kesinlikle daha lezzetlenmisti. Firin sutlac ise normal yaptigim sutlacin bir kismini firina dayanikli kaplara koyup, resimdeki gibi su dolu borcamla uzeri kizarada dek firinliyorum.
Irmikli tatli ise, daha once olcusunu yazmistim, bu sefer gozkarari yaptim ama degisiklik olarak, kaynayinca bir kismini kaselere paylastirip, kalanina yarim bardak sutte erittigim iki kasik kakaoyu ekledim, tekrar kaynayinca kaselerin uzerine ilave ettim, birde kaynamaya baslamadan muhallebinin icine 3-4 kasik kadar hindistan cevizi ekledim. Bence cok lezzetli ve hafif bir tatli.
Tarifler hep olcusuz oldu ama pastanin kekini ve ara muhallebisini begendigim icin tarifini yazacagim.Nereden ne zaman okuyup yazdigimi hic bilmedigim bir tarif, defterimin arasina kucuk bir not kagidina yazmisim. Aslinda amacim rula pasta yapmakti, ama kekim biraz kalin olunca rulo yaparken kek oturdu :) ve dikdortgen oldu ama evde cok begenilince bende baya mutlu oldum dogrusu. Bir daha bu tarifi yuvarlak kelepceli kalibimla normal pasta icin deneyecegim. Pandispanyasi,
5 yumurta, 5 fincan un, 4 fincan seker, 1 bucuk fincan kakao, 1 vanilya, 1 kabartma tozu.
Kremasi:
1 bucuk fincan un, 1 kasik tereyagi, 1 bucuk kasik kakao, 2 bucuk bardak sut, 1 bucuk fincan seker, 1 yumurta, 2 yumurta sarisi(ben 1 koydum) 200gr. bitter cikolata.
Kremayi seker kakao un ve sutle pisir, hafif iliyinca yumurta ve benmari usulu erittigin cikolata ve yagi devamli karistirarak ekle.
Ben acele edip bu kismi okumadan malzemeleri okuyup kremayi yapmaya baslayinca, butun malzemeleri ekleyip pisirmis oldum. Yani yumurta ve cikolatalarda muhallebiyle beraber pistiler, ve muhallebi bence gayet guzel oldu, ugrasmak istemeyenler bu sekilde yapabilir.
Pandipanyamizi ikiye yada uce bolup ilik balli su ile islatip kremamizi suruyoruz, en son uzerini bol hindistan cevizi ve yesil fistikla susluyoruz. Ben yesil fistik olmayinca ceviz kullandim. Araya kremayi surunce de biraz damla cikolata serpistirdim, yani bol cikolata aromali bir pasta. Bir de bol kalorik :) Afiyet olsun.

No comments:

Post a Comment