Monday, June 30, 2008

Kakaolu Kek (oktay usta)

Elimdeki Uktay ustanin tarifleri kitabindan yaptigim bir tarif, ben icinde ceviz ve damla cikolata ekledim ,uzerine de hazir cikolatali sos yapip gezdirdim, arkadaslar begenip tarifini isteyince blogdan bakarsiniz demistim, hazir cocuklardan firsat bulmusken hemen ekleyeyim dedim. Malzemeler,
4 yumurta
1 su br. tozseker
yarim su br. cicek yagi
1 cay br. sut
1 pk kabartma tozu
2 corba kasigi kakao
aldigi kadar un( ben iki bardak koydum)

Once yumurta ile sekeri guzelce cirpip kakao haric diger malzemeleri koyuyoruz. hazirladigimiz harcimizdan 1 corba kasesi alip kakao ile karistiriyoruz. Kak kalibimizi yaglayip unladiktan sonra once beyaz harci sonra kakaolu harci dokup kasikla cok hafif karistiriyoruz. 170 (350 F) C de isitilmis firinda 35-40 dk. pisiriyoruz.

Hem basit hemde lezzetli bir kek,

No comments:

Post a Comment