Friday, June 20, 2008

Muzlu muffinler, Elmali tart

Komsumun yaptigi, tarifini de bloga koydugum muzlu kek favori tariflerimden oldu. Bende gecen gun kutuphaneden aldigim 1001 Muffins kitabindan muzlu hashas tohumlu muffin tarifini denedim. Asil adi Banana-poppy seed muffins. Tarifi 2 cup un, kabartma tozu(2 teaspoons baking powder), 1-2 yemek kasigi hashas tohumu, yarim cay kasigi tuz, 1 buyuk yumurta, 3/4 cup seker, 1/4 cup yag, 1 olgun muz, portakal yada limon kabugu rendesi.

Oncetum katilari, yani unu, kabartmatozunu, tuzu, karistiriyoruz. Ayri kapta, yumurta ve sekeri guzelce cirpip, yagi, portakal kabugu rendesini ve ezilmis muzu ekliyoruz. En son unlu karisimi ilave edip karistiriyoruz. (benimki baya kati oldu bende yarim muz ve birazcikta sut ilave ettim)
375 F (185C) isitilmis firinda 15-20 dakika pisiriyoruz. Benim tecrubem muffinler yani topkekler cabuk pistigi icin firinda fazla bekletmemek lazim, fazla pisen kekler kuru oluyor, icinin yumusakligi kayboluyor arkadaslar.Ben bu muffinleri en minik muffun kalibimda yaptim, Normal topkek kaliplarinda 11-12 tane cikiyormuz, az yagli ve lezzetli muffinler, afiyet olsun :)

Bu elmali tatr ise Ufuk'un blogunda gorup goruntusunden ilham aldigim bir tarif, hamurunun bir ozelligi yok, hatta bence klasik elmali kurabiye hamuru bile olabilir, ama hamurun yairsini ayirip buzluga koyuyoruz, baya sertlesince ustune rendeliyoruz, hos bir goruntu oluyor, tek tek kurabiyer yapmak istemeyen arkadaslara da bir fikir olmasi acisindan koyayim dedim.

No comments:

Post a Comment