Monday, December 15, 2008

Elmali Tart


Ben elmali tatlilari cok severim. Ne zamandir da yeni aldigim tart kalibimi kullanmak istiyordum, aslinda elmali kurabiye yapacaktim. Ama tek tek cok vakit aldigi icin, birde kalibi denemek istedigim icin bu sekilde yaptim, tadanlar cok begendiler, hamurun artani da kizimin isine yaradi. O da elinde kocaman merdaneyle hamuru acti, topladi, acti, topladi, bir saatten fazla oynadi, benim gibi hamurla oynamayi cok sevecege benziyor. Tarifin hamuru soyle:

1 stick (113)gr. tereyag

1 yumurta

yarim cay br. yogurt

3 br. kadar un

kabartma tozu

1 cay ks. tarcin

Hamurumuzu yogurduktan sonra yaklasik elma buyuklugunde bir parca ayirip kalani merdane ile ince aciyoruz. Kalibimiza doseyip, kenarlardan artani kesiyoruz.

3-4 Elmayi minik kup kup dogruyoruz, 4-5 kasik seker, bir tatli kasigi tarcinla hafif yumusayana dek 10dk. kadar pisiriyoruz, sonra dovulmus ceviz ekliyoruz. Hamurumuzun uzerine harcimizi yayiyoruz, hafif bastiriyoruz. Kalan hamuru acip, ince seritler halinde kesip hamurun uzerine dosuyoruz. 180C (360F)de uzeri kizarana dek pisiriyoruz. Arzuya gore soguyunca biraz pudra sekeri serpilebilir, yada sicakken uzerine parlak olmasi icin bal surulebilir, ben sade biraktim. Insallah deneyip begenirsiniz.

No comments:

Post a Comment