Tuesday, December 02, 2008

Cheesecake, Patates Salatasi

Haftasonu gelecek arkadasim Hulya icin hazirladigim yeni tarifleri sizlerle de paylasmak istedim, Patates puresinin sirri, icine sut, biraz krem peynir, biraz beyaz peynir koymam, boylece daha kivamli kuru olmayan bir pure oldu, ayrica icine birazda havuc rendeleyip limon siktim, birkac kasik da zeytinyagi. Bu sekilde denemenizi tavsiye ederim arkadaslar, tadi gercekten guzel oldu. Uzerine de yogurt, krem peynir ve light sour cream ile hazirladigim karisimi siktim. Patates puresini minik kek kaliplarina bastirdim, uzerlerine bezelye ve taze sogan serptim, uzerine de sosu sikip, dereotu serptim. Siz istediginiz sekilde susleyebilirsiniz.

Bu da ilk cheesecake denemem, bence basarili, Hulya da begendi. Portakalimiz fazla oldugu icin portakalli yaptim, tabani klasik biskuvili taban. Bizim petiboru ezip iki kasik erimis tereyagi ve biraz sut ilavesi ile karistirip kalibin dibine bastirdim, firinda 15 dk. pisirdim. 250 gr. light cream cheese ile 1 can sweetened condensed milk, 1 vanilya, 1/3 cup portakal suyunu guzelce cirptim. Tabanimin uzerine dokup firinda 40 dk. pisirdim. Uzerini servisten once dilim portakal ve dovulmus badem ile susledim. Ben cok begendim, hem hafifi hemde cok lezzetli oldu. Turkiye'de sweeted condensed milk yok bildigim kadariyla. Bir dahaki denemem heryerde bulunabilecek malzemeler ile olacak insallah.
Ucuncu tarif ise gecenlerdekoydugum Ananasli pasta. Mutlaka deneyin derim, cok hafif ve lezzetli oluyor. Ben bu sefer kekini kakaolu yaptim, beyaz krema, uzerine de cikolata eritip doktum, findik ile de susledim. Goruntu pek basarili olmadi gene ama tadi yerindeydi, evde de cok ovgu alinca, cok mutlu oldum. Denerseniz eminim sizinki de baya ovgu alacaktir. Zero fat and delicious :)

No comments:

Post a Comment