Monday, February 01, 2010

Annemin Pogacasi



Annemin cok sevilen, ve hatta gece oniki de bile yogun talep uzerine yaptigi pogacasini burada da birlikte yapip yedik. Tarifi hemen sizlerle de paylasmak istedim, sicakken de cok guzel, bekleyince de cok guzel bir tarif. Kahvalti ve cay saatlerinde oneririm. Malzemeler: 1 su br. siviyag, yarim pk.(113gr.) tereyagi, 1 br. yogurt, 1 yumurta (beyazi icine, sarisi uzerine), 1 kabartma tozu, 1 tatli ks. tuz, 1 yemek ks. seker, 3-4 br. arasi un (kulak memesi yumusakliginda olacak). Malzemelerimizi guzelce yogurup kulak memesi yumusakligina gelene kadar unumuzu ekliyoruz. Ben 3,5-4 br. kadar un ekledim. hatta bir bardagini tam bugday unu koydum. Icine de annemin turkiyeden getirdigi lora dogradigimiz taze maydonozu ekledik. Elimizle acip icine harc koyup ikiye kiviriyoruz sekildeki gibi. Kapadigimiz yerini parmagimizla bastiriyoruz piserken acilmasin diye. Firinimizi koymadan 10 dk. once acabiliriz. 180C(360F) da uzeri hafif kizarana dek pisiriyoruz. Uzerine de yumurta sarisi arzuya gore de az corekotu susam serpebilirsiniz.
Cok guzel bir tarif, ne de olsa anne tarifi :) Annemler burda oldugu icin bu ara internete giremiyorum fazla, bana guzle bir surpriz yapip ziyarete ve yardima geldiler, darisi tum ozleyenlerin basina...

1 comment:

  1. Anonymous2:29 PM

    ANNENiZiN O GuzeL ELLERINDEN OPERIM..

    Fotografin arka planinda olna cayda oLayi tamalayan guzel ve vazgeciLmez bir ayrinti.

    Cok iyi dusunuLmus, tebrik ederim..

    ReplyDelete