Tuesday, March 02, 2010

Cikolatali meyvali kalp pasta

Sizlerle icine hic yag koymadan yaptigim ve cok begendigim bir tarifi paylasiyorum. Kek ve krema farkli bloglardan alip kendime gore birlestirdigim bir tarif oldu.
Selin caglayan ve Ufuk mutfakta'dan faydalanarak yaptigim pastayi annemler buradayken afiyetle yedik. Bu aralar yediklerime dikkat ettigim icin yeni tarifler ekleyemeyecegim arkadaslar ama paylasilacak yemekten cok daha faydali, gonul doyuran guzellikleri insallah paylasmaya devam ediyorum, selam ve muhabbetle

Pandispanya: 4 yumurta(sarisi beyazi ayrilmis), 1/2 cay br. su, 1 cay br. sut, 1 su br. tozseker,1 su br. un, 1 yemek kasigi bugday nisastasi, 1 kabartma tozu, 1 vanilya.

Firinimizi170C de aciyoruz. Tepsimizi hafif yaglayip, yagli kagidimizi koyuyoruz. Yumurta sarisi ve toz sekeri iyice cirpiyoruz. Sut, su, vnilya ve nisastayi ekleyip cirpiyoruz. En son kabt. tozu ve unu ekleyip dusuk devirde cirpiyoruz. Hamur sertlesip puturlesebilir biraz. Baska kapta beyazlari ters cevirince dokulmeyecek kivama gelene dek cirp. Spatula ile diger karisima ekliyoruz.Firinda en fazla 30dk. pisiriyoruz.

Sosu: 2 cay br. sut ile 3/4 cay br. sekeri kaynatiyoruz. yarim cay br. kadar suya 1 tatli ks. dolusu nisasta, 1 corba ks. kakaoyu karistirip, sutumuze ekliyoruz, 200gr. kadar da cikolata ekliyoruz, cok guzel bir krema oluyor.

Ama bana az geldigi icin 3 kere yapmam gerekti.Tavsiyem 3 veya 4 olcu yapmaniz.

Ben pandispanyaya da 2-3 ks. kakao ekleyip kakaolu yaptim, Birazini silikon kalp kalibima kalanini da dikdortgen buyuk tepsime doktum. Sonra dikdortgende pisen pandispanyayi kalp kurabiye kalibimla keserek, minik kalpler cikarttim. Arasina muzlu yapacaksaniz balli su , ananasli yapacaksaniz konserve ananasin suyu ile islatmanizi tavsiye ederim, fircayla guzelce islattigim keklerin arasina once biraz krema sonra istedigim meyvalari ve biraz da ceviz ve findik dograyip serptim, ustune kapayacagim kekiminde altina biraz krema surup uzerine kapadim. Minik kalp keklerimin hepsini bu sekilde hazirlayip tabagima dizdim, krema yetmedigi icin tekrar hazirlayip uzerine de hafif hafif bolca krema gezdirdim, kremayi cok kenarlardan akmadan donmasina dikkat ettim.

Buyuk kalp kalibta pisirdigim kekide ortadan bolup ayni sekilde hazirladim. Kek ikinci ve hatta ucuncu gun kesinlikle cok daha guzel oluyor arkadaslar, deneyip begenmeniz umidiyle...

1 comment:

  1. Anonymous2:04 PM

    PastanIz Göze we GönLe hitab ediyor.

    CooK Zengin bır görüntüsü war..

    insanI HeycanLandırıyor :)

    ELLerinize sağLık..

    ReplyDelete