Wednesday, March 10, 2010

Portakalli Kereviz

Amerika'da her markette sebze meyva reyonunda kerevi sapi bulabilirsiniz ama kereviz kokunu sayili marketler de bulursunuz. Amerikalilar kerevizin yesil sapini cok tuketiyorlar ama kokunden cogunun haberi yok. Ben de buldugum zaman dolapta hazine gibi sakliyorum :) Bazen hepsini rendeleyip, limon suyuyla karistiriyorum kararmasin diye. Sonra da birer seferlik kilitli posetlerde buzluga atiyorum. Istedigim zaman cikarip sarimsakli yogurtla karistirip, uzerine dereotu ve ceviz serpip sunuyorum, cok sevdigim bir tarif.

Bu sefer farkli bir tarif denemk istedim. Turkiye'deyken cok sevdigim Kadriye ablamda yedigimiz portakalli kereviz ne zamandir aklimdaydi. Tam tarifini bilmedigim icin biraz internette arastirip kafama gore yaptim,bence cok guzel oldu. hem de cok kolay, tarif soyle:

Tencereme zeytinyagini hafif gezdirdim, iki yemek kasigi kadar. Uzerine incecik dogradigim kuru sogani ekledim, orta ateste hafif sotelendikten sonra dogradigim kerevizlerimi ekledim, ve kisa seritler halinde dogradigim havucumu ekledim. Hemen yarim limon ve bir portakalin suyunu iyice sikip uzerine ilave ettim, birazda tuz ve bir tatli kasigi kadar seker gezdirdim uzerine, kapagi kapali kisik ateste kerevizler yumusayana dek pisirdim. Ben tadini cok begendim arkadaslar, sizlere de tavsiye ediyorum, simdiden afiyet olsun...

2 comments:

  1. Anonymous2:34 PM

    sizi eLestirmek istiyorum ama oLmuyor yemek HARika gorunuyor.. sizi yansItIyor..

    ReplyDelete
  2. saol kardesim, sen begenirsen guzel olmus demektir zaten, gelince yaparim begendiklerinden :)

    ReplyDelete