Tuesday, March 30, 2010

Davet sofrasi

Gittigim arkadaslarimin da sofralarini cekip koymak istiyorum cogu zaman, ama nedense bir turlu firsat olmuyor. Ya muhabbetten fotograf cekmeyi unutuyorum, yada fotograf makinesi olmuyor, yada cekiyorum ama koyamiyorum. Bu sefer cok sevdigim Ahiskali arkadasim Lale'ye gidiyorduk, resimleri unutmadan cektim, bloga da koyacagim dedim. Ikiz cocuklarindan firsat bulup bize cok guzel puf pogacalar, kizimin yarisini neredeyse bitirdigi karisik salata, resimdeki etli patates yemegi ve arasi muhallebili kakaolu kek hazirlamisti. Cocuklar guzel oynadilar, biz de guzel muhabbet ettik, tekrar buradan tesekkur ediyorum Lale arkadasima.
Pogaca tarifinde benimkinden farkli olarak hem yogurt hem sut var. Yarim br. yag, 1 br. sut ve 1 br. yogurt, tuz, seker, aldigi kadar un, ve 2 ks. kadar maya ile hazirlayabilirsiniz. Cok guzel omustu, bende bir dahakine hem sut hem yogurdu beraber deneyecegim.

En ustteki yarisi tam bugday karisik ekmekte superdi. Galiba puf noktasi 400-450F da pisirmek. Ben normalda 370F gibi pisiriyordum. Demek ki ekmek yuksek isida daha iyi oluyormus. 450F da basladigini, uzeri hafif kizarinca 400F da dusurdugunu soyledi Lale. Zaten Ahiskali arkadaslar hamur islerinde uzmanlar diyebilirim, yakinda samsa tarifinide alirsam, onuda sizinle paylasmak istiyorum.

Patates yemegide cok hosuma gitti, minik minik dogradigi dana etini en alta koymus, uzerine sogan dograyip koymus, uzerine de seri serit kestigi patatesleri koymus, yag, su ve tuz ilave edip folyo ile kapatip, firinda 1 saat kadar pisirmis. Etler super pismis, patates de et suyu ile cok lezzetli olmustu, cocuklarda cok sevdiler, pratik ve lezzetli bir tarif..

Bu aralar cok yogun geciyor, tasinma telasi, esya toplama, diyet, spor derken bloga zaman kalmadi arkadaslar, ama gene de ihmal etmemek istiyorum, takip eden arkadaslar olabilir diye. Utah'tan ayrilmamiza az bir zaman kaldi, dualarinizi beklerim. Buradan guzel hatiralar ve samimi arkadasliklarla ayrilacagim icin mutluyum, bakalim hayatimizin yeni mekani neresi olacak, belli olursa sizlere de duyururum buradan, herkese selam ve muhabbetle...

No comments:

Post a Comment