Thursday, January 20, 2011

Hayat...

Yukaridaki resim Urdun'de bizans zamanindan kalan bir tarihi eser, sizlerle zaman zaman buradaki gezilerimizden notlarda paylasmak istiyorum, zira gorulecek cok kutsal yerler var. Peygamber ve sahabi kabirleri, Ashabi kehf, Turk sehidligi bunlardan bazilari... Ama suan asil paylasmak istedigim, Urdun'de beni etkileyen birkac nokta.

Biraz once cok sevdigim Hulyacigim ile konustum, ve Cocuklarimin bu yaslarinda onlari musluman bir ulkede buyutmeyi bana nasip ettigi icin sukrettim. Cunku ne yazik ki biz boyle bir fedakarligi tek basimiza yapamazdik. Burada sirf cocuklari guzel bir egitim alsin, bozulmasin, dini hassasiyetli yetissinler diye, Turkiye'deki isini gucunu evini barkini birakip 5-6 seneligine buraya gelip yerlesen ailelerle tanisinca onlari tebrik ettim. Kizlari basortuleri ile rahat okusunlar, Kur'an ve dini egitimi daha kapsamli alsinlar, vs. faydalari dusunerek lise veya ortaokul doneminde buraya gelmisler gecici sureligine. Biz bunu yapamazdik ama Rabbim bize baska vesilelerle buraya yasamayi nasip etti.
Urdun tahminlerin disinda, hristiyan araplarin da %10 oraninda bulundugu bir ulke. Bizim apartmanda bile iki hristiyan aile var, ama herkes birbirine saygili, kendi dinlerini orf ve adetlerini gerektigi gibi yasiyorlar. Yilbasi zamani ozellikle hangi ev hristiyan evi hemen anlasiliyor, yilbasi agaclari ve suslemelerden. Icinde agaci gozuken veya camlarini kirmizi yesil isiklarla suslemis bir ev gorunce hemen esime diyorum bak burada hristiyan bir aile varmis diye.

Bu arada Turkiye'deki yilbasinda hristiyanvari suslu evleri saysam buradaki %10 oranindan daha fazla bir oran cikabilir mi?.Acaba hangi ulkede daha cok hristiyan yasiyor, yilbasinda kiyaslasak aci bir gercekle karsilasir miyiz??? Aslinda Turkiye'nin %99'u musluman degil mi??

Okuyan arkadaslarim, bu hristiyan adetleri yerine lutfen kendi adetlerimizi gun yuzune cikaralim, biz musluman degil miyiz, baskasinin cam agacindan, noelinden, yilbasisindan bize ne? Onlar bizim bayramlarimizi kutluyorlar mi, bizi ornek aliyorlar mi? Bu konuda uzuntulu oldugum icin sizlerle de paylasmak istedim, simdilik bu kadar, Urdunden kucak dolusu sevgiler...

No comments:

Post a Comment