Tuesday, January 11, 2011

ICLI KOFTE

Sevgili arkadaslarim, Urdun'den ikinci defa merhaba. Konuya hemen bugun yaptiklarimdan baslayarak girmek istiyorum. Sevgili komsumla icli kofte yaptik :) Benim kendi basima ikinci denemem oldu. Urdun'de icli kofteye "kubbeh" diyorlar, ve cogu insan hazir alip evde kizartiyor. Komsumla yaptik, yerken " Kendi basima bunu yapabilecegimi hic hayal bile edemezdim."dedi. Cok begendik, profesyonelce olmasa da ikinci deneme icin gayet guzeldi.

Sevgili kayinvalidemden yapmayi ogrenmistim ama kesin olculer icin internette arastirma yaptim ve arzumcum.blogspot.com sitesindeki tarifi denedim. Sadece yag miktarini azalttim, hic margarin kullanmadim.Birde dis hamuruna kiymadan biraz ekledim. Tarifi buraya da yaziyorum, resmi daha sonra ekleyecegim.

Biz bir kismini kizarttik, bir kismini da hasladik, ikisi de gayet guzel oldu, komsum kizartma sevdigi icin, bende haslama tercih ettigim icin...

Tarifi:
Disinin hamuru icin,
3 su br. icli koftelik cok ince bulgur
2 yumurta
1 su br. un
1 yem. ks. biber salcasi
tuz, karabiber, pulbiber
(ben bir avuc kadar kiyma da ekledim.)

Icinin harci icin:
300gr. kadar kiyma
2 sogan
50gr. tereyagi
50 gr. margarin (ben koymadim)
1 yem. ks. biber salcasi
1 yem. ks. domates salcasi
1 su br. ceviz kirigi
tuz, karabiber, pulbiber, kimyon
cok ince kiyilmis maydonoz

Once ic malzemeyi guzelce kavuruyoruz, en son cevizi ekliyoruz, bence sadece 50gr. tereyagi gayet yeterli geldi, yagin eksikligini hic hissetmedik :)
sonra donmasi icin buzluga koyuyoruz. Sivi yag kullanmiyoruz, cunku bu asamada yagin donmasi gerekiyor, donmazsa akiyor ve kofteyi yapmak cok zorlasiyor(mus).

Sonra dis hamurunu icin derince bir kaba once bulguru koyuyoruz, uzerine az az sicak su gezdirerek, bulguru yumusatiyoruz, elimizle bulgurun kitirliginin gittigini kontrol edip, diger malzemeleri ekliyoruz, hafif hafif sicak su ekleyerek yogurmaya devam ediyoruz, macun kivamina gelecek.

Elimizla catlamadan acilip acilmadigini kontrol ediyoruz, catliyorsa halen su istiyor, sert olmus demektir. biz kivamini bulana dek biraz zorlandik, tahminimden daha yumusak olmasi gerekiyormus. Tabaga su koyup yanimiza aliyoruz, ve elimizi islatarak yumurta buyuklugunde bezeler koparip elimzle cevirerek bir parmagimizi da batirarak icni acip harcimizi doldurup kapatiyoruz tekrar cevirerek.

Uzerini nemli bezle ortuyoruz catlamasin diye. Ister kizartiyoruz, ister sicak suda hasliyoruz. Haslarken pistigini koftelerin uste cikmasindan anliyoruz.

Sonra da icine bol limon sikarak salata ve yogurt esliginde afiyetle yiyoruz.

No comments:

Post a Comment