Tuesday, March 29, 2011

Kahvaltilik tuzlu kek

Bu tarife misirli ve misir unlu kir pidesi de diyebiliriz.

Ama kesin olan su ki firindan ciktiginda ilik ilik, yaninda haslanmis yumurta, soguk bir bardak sut ve kahvaltiliklar esliginde super gidiyor, benim cok sevdigim bir lezzet...

Alt komsuma da sicak sicak ikram ettim, cok begenip tarifini aldi benden, kahvaltiya taze ekmek yoksa haftasonu ya bu tuzlu kekler yada pankekler imdadima yetisiyor, haftasonu kahvaltilari bizim icin ozel oldugu icin mutlaka farkli guzel birseyler olmali, sizde oyle yapiyorsaniz bu tarifi deneyin derim...

Lafi yeterince uzattiktan sonra gelelim tarifimize :

3 yumurta,

1/2 br. siviyag

1/2 br. sut

1/2 br. yogurt

1/2 br. misir unu

1 ve 1/2 br. un

kabartma tozu

1 tatli ks. seker

1 cay ks. karbonat

yarim demet dereotu

2 kup kup dogranmis patates

kup dogranmis sert peynir yada beyaz peynir

ve dolapta ne varsa, ben

dogranmis yesil zeytin

bir parca minik dogranmis sucuk

konserve yada donmus misir

biraz nane, pulbiber,tuz

Once kurulari, yani unu, kabt. tozu, karbonat, tuz ve sekeri ayri kapta karistiriyoruz. Ayri kaptada yumurtalari once cirpip, siviyag, sut ve yogurdu ekleyip cirptiktan sonra un karisimini ekliyoruz. Cok koyu olursa iki uc kasik daha yogurt yada sut ekleyin. Sonra diger malzemeleri ekleyip kasikla karistirip yaglanmis kalibimiza dokup, 18- C de kizarana dek pisiriyoruz.


Ben bir kismini minik kek kaliplarimda, bir kismini da dikdortgen borcamda pisirdim, ikisi de cok guzeldi. Cok pisirip kurutmadan, firindan alip, 5dk. ilidiktan sonra dilimleyip servis yapin, cok leziz oluyor, afiyet olsun...

No comments:

Post a Comment