Tuesday, May 03, 2011

Yermuk...

Hazir Urdunun Amman sehrinde yasarken bu sahabeler bolgesinden hic paylasmadan olmaz. Gecen hafta dameshur Yermuk Savasinin oldugu yere gittik, 120.000 bizans askerine karsi, sadece 40.000 sahabenin Halid Bin Velid rh. kumandasinda savastigi ve dusmani buyuk bir bozguna ugrattigi savas...Kimbilir o topraklarin altinda daha bilinmeyen kac tane sehid sahabenin kabri vardir. Manzaranin karsisinda da Israilin suriyeden isgal ettigi buyuk bir gol ve Golan tepeleri gozukuyor. Donus yolunda da uc tane sahabe kabri varmis ama biz sadece Hz Ubeyde (Amir Bin Cerrah) rh. kabrini bulup ziyaret edebildik. Mubarekler Allah yolunda cihad icin gelip sehid olmuslar, bizlere de ilham olmasi duasiyla diyorum.
Yermuk Savasini okumanizi kolaylastirmak icin linki koyuyorum.
http://rehber.ihya.org/yenirehber/yermuk-savasi.html.




Insan bir garip oluyor, sinirda giderken, arada bir nehir var, karsisi israil topraklari diyorum, esim duzeltiyor. Hayir israil topraklari degil, Israilin isgal ettigi, isgal altindaki topraklar diye...
Bugun komsumun ilk okul bire giden oglu bana arapca anlatmaya calisiyordu, Kudus diyor, Israil kudusu yikacak, ben de Insallah onlar yikmadan biz onlari yikacagiz dedim. Tabii su anki musluman suuruyla degil,bu suurla gidersek daha kaybedecegimiz cok sey var. Zamane muslumanligiyla degil, insallah sahabe muslumanligi ile... Tabii bu konu benim icin yazmakla bitmez ama bu cumle hepsini icine alan derin bir cumle oldugu icin tekrar bu cumleyle bitiriyorum. Rabbim bize sahabe muslumanligini nasip etsin insallah...Bu topraklarda gezilecek gorulecek cok yer var, bizler icin kiymetli hem de ibretlik olan, firsat buldukca paylasmaya devam diyerek simdilik veda ediyorum, selam ve dua ile...

No comments:

Post a Comment