Tuesday, May 03, 2011

EZOGELIN CORBASI



Saglikli yasama gectik derken, baktim ki normalden daha cok tarif var eklemem gereken. Hem sevindim, hem de cocuklar uyumusken sizlerle bu hem cok lezzetli hem besleyici, hem saglikli corbayi paylasmak istedim. Paylasmayi cok seviyorum gercekten, zaten bu blogun amaclarindan biri de oydu benim icin. Sevdiklerimle, hatta tanimadigim insanlarla bile bildiklerimi paylasabilmek...

Bu ara hic yorumsuz gitse de blogum, bir yerde takip edenler oldugunu bilerek yazmaya devam ediyorum, bir kisiye bile bir hayrimiz oluyorsa ne mutlu bana...


Lafi uzatmadan gelelim corbamizin hikayesine. Benim icin zahmetli bir corba oldugu icin, genelde misafirlerime yapiyorum, ve gecen hafta gelen misafirlerimden de tam not alinca, hatta bloga koy, mutlaka yorum yazicaz dediklerinden ilk bu tarifle basliyorum. Aslinda cok kolay ama tum islemleri sirasi ile yapmaniz gerekiyor, ve normal mercimek corbasindan cok daha lezzetli oluyor.


Tarifimiz:

Duduklu tenceremize biraz zeytinyagi, ve minik dogranmis kurusaganimiz ekleyip orta ateste kavurmaya basliyoruz, biraz kavrulunca altini biraz kisip, salcamizi ilave ediyoruz, kavirmaya devam ederken, 2 su br. (2 cup) yikanmis kirmizi mercimek ekliyoruz, daha sonra 1 su br. bulgurumuzu ilave edip, artik tencereye yapismaya baslayinca 3,5 litre su ilave ediyoruz, tuz ve kimyon ilave edip, duduklumuzu kapatip, pisiriyoruz. Daha sonra corbamizi blendirdan gecirip, mutlaka tel suzguden geciriyoruz, kasikla posasini ezerek yavas yavas corbamizi guzelce suzuyoruz, bu asama cok onemli. Daha sonra tekrar kisik ateste ocaga koyup 1 br. kadar telsehriyemizi ilave edip, arada hafif karistirarak yarim saate yakin, sehriyeler pisene dek ocakta tutuyoruz. Sonra altini kapatabilirsiniz. Hemen icmezseniz corba koyulasmaya devam edecegi icin kivamina gore kaynar su ilavesi yapabilirsiniz. Ve biraz da kuru nane ilave edebilirsiniz.


Kesinlikle cok lezzetli bir corba, denemenizi tavsiye ederim, hatta deneyen arkadaslardan begenip begenmediklerini belirtmelerini de rica ederim :)) sevgilerimle...

2 comments:

  1. Okuma listemdesiniz. Yazılarınızı en azından ben mutlaka okuyorum. :) Bu çorbayı yapmayalı uzun zaman olmuştu. Hatırlattığınız ve tarifiniz için teşekkürler.

    ReplyDelete
  2. :)) tesekkurler ozlem hanim, zaten bir kisi bile olsa demistim :) Floridaya sevgiler.

    ReplyDelete