Saturday, April 30, 2011

Daha Saglikli ve Lezzetli Pizza

Saglik yasam ve beslenme calismalarimin urunlerinden biri de bu pizza oldu. Kardesim burdayken onun icin yaptigim pizzayi hepimiz afiyetle yedik, tum yiyenlerden tam not aldi, hemen olculeri yazdim sizlerle de paylasmak icin.



Beni taniyanlar bilir, her yaptigim tarifi her zaman biraz daha saglikli hale getirmeye calisirim, bu sefer biraz fazla calistim :)

Pizza hamuru icin, gecen gun yaptigim ama cok su salan yogurdumun suyunu kullandim su yerine. Iki br. yogurt suyu, yarim br. siviyag, yarim br. sicak su, 1/4 cup beyazlatilmamis seker, 1 kasik tuz, 1 pk. kuru maya. Guzelce karistiriyoruz.


Sonra 1 cup ezilmis yulaf(oatmeal), 1,5 cup tam bugday unu, 2 cup pizza yada ekmek unu ilave ediyoruz, kivamina gore biraz daha un alabilir ama ele hafif yapisan, yumusak bir hamur elde etmemiz lazim. 20 dk. kadar agzi kapali mayalandirdiktan sonra, bir ks, yag ile yagladigimiz yuvarlak tepsimize hamurumuzun buyuk kismini alip, yaglanmiz elimizle aciyoruz, kenarlarina benim gibi tel peynir, yada cubuk cubuk kesitgimiz kasarlari koyup kapatiyoruzUzerine katkisiz ketcap yada domates sosundan 2-3 kasik yayiyoruz, biraz (cok degil, kalanini sonra tekrar rendeleyecegiz)kasar peyniri rendeliyoruz, onun uzerine, zeytin, sucuk, mantar, biber, domates gibi malzemelerimiz yayiyoruz, kenarina yumurta sarisi surup, susam,corekotu, keten tohumu serpiyoruz, ilik firina veriyoruz, 10-15dk. bekletip firini 180 derece de aciyoruz, pistiginde firindan alip uzerine istedigmiz kadar kasar rendeleyip 5. dk. daha firina veriyoruz. Veee sevdiklerimizle birlikte afiyetle yiyoruz. Hamurumuz fazla gelirse kalanini benim gibi kucuk pizzalar, pogaca yada cemenli minik ekmekler yapmak icin kullanabilirsiniz.

Afiyet olsun.

3 comments:

  1. Anonymous2:01 PM

    ..MASALLAH..
    MUSLUMAN
    SENDEN
    HER
    EVE
    LAZIM..

    OZE.)

    ReplyDelete
  2. Saol kardesim, ama bence o laf asil sana yakisir, senden her eve lazim :) sen gel insallah, ben gene sana ozel piozzalardan yapicam, sevgilerimle.

    ReplyDelete
  3. Anonymous3:00 PM

    şu sağlıklı beslenme azmin takdire şayan gerçekten. çoğu insan bir süre dener, bırakır. Sen yaşam tarzı haline getirdin. O iradeden biraz da bana lazım. Özellikle bebekten sonra.

    emine

    ReplyDelete