Saturday, April 30, 2011

Bu kadardan birsey olmaz!!! (mi acaba???)



Bu yaziyi tum dostlarimla paylasiyorum, bence mutlaka bu yazi dizisinin devamini akwa sitemizden okuyun derim.Akwa sitesi calisanlarina ve Busra hanima bilgilendirdikleri icin tesekkur ediyorum.


Her yıl hastalıklar artıyor.Yeni yeni hastalıklar icat oluyor. Hastalanma ve ilaç kullanma sıklığımız artıyor. Eskiden yaşlılarda görülen hastalıklar şeker kalp gibi artık çocukluk çağına iniyor. Çocuklarımız giderek asileşiyor, giderek ahlakımız çöküyor. Sadece beden değil ruh sağlığımız da bozuluyor kötü beslenmeyle. Bu gidişle torunlarımızı düşünemiyorum.

Bu gidişatı durdurmak adına yapabileceğimiz birşeyler var mutlaka. Sağlığımızı düzeltmeye beslenmemizden başlamalıyız . “Ama ne yapabilirim herkes yiyiyor her yerde herşey var” demek çözüm değil. İlk olarak çok kısa ve net bir liste vermek istiyorum;

İlk önce tüketim alışkanlıklarımızdan başlamalıyız değişime. Markete girdiniz bir ürün aldınız “hmm nefis görünüyor” deyip sepete atmayın lütfen! Çevirin ve ambalajın arkasındaki miniminnacık içindekiler kısmını okuyun.

Çoğumuzun telafuz etmekte dahi zorlandığımız bu gizli kapaklı katkılardan hangileri en çok sakınılması gerekenler.Bir ürünü almadan önce içeriğine lütfen dikkat edelim ayrıntılı okuyalım.

Özellikle genetik harikası olan şu ibareler varsa uzak duralım:

-Furuktoz Şurubu
-Glikoz Şurubu
-Mısır şurubu
-Bitkisel Yağ (soya, mısır, pamuk tohumu veya kanola)
-Dekstroz
-Maltodekstrin
-Yüksek furuktozlu mısır şurubu (nişasta bazlı sıvı şekerler- NBSŞ)
-Sitrik asit
-Laktik asit

(yiyecek diyemiyorum) bu endüsrtiyel paketli ürünlerin içeriğinde bu ibareleri görürseniz almaktan kaçınmanızı tavsiye ederim. Bu ürünler GDO ihtimali %99 olan ürünlerdir. Ne anlama geldiğini hiç bilmediğiniz bu katkıları bünyenize alıp almayacağınızı beyninizde bir daha sorgulayın. Herşeyden sakındığınız kıyamadığınız yavrunuz bu endüstri ürünlerini hücrelerine sizin ellerinizle dahil edecek. Bir daha düşünün. Bozulan bir gen nesilden nesile aktarılarak torunlarınızın torunlarında dahi değişik hastalıklara sebep olabiliyor. Bu bir sorumluluktur. Bugunkü sağlığınızı korumak torunlarınızın sağlığı adına bana yüklenmiş bir sorumluluktur. İlk adım olarak lütfen aldığımız her ürünün içindekiler bölümüne bakalım…

Büşra Yaz ÖKTEN

No comments:

Post a Comment