Tuesday, July 12, 2011

BERAT GECESI GELIYOR, MUBAREK OLSUN!




Peygamber Efendimiz (s.a.v) buyurdular ki:

"Sa'ban ayinin on besinci gecesi (beraet) gecesi oldugu zaman, gecesinde ibadete kalkin ve o gecenin gunduzu (on besinci gunu)nde oruc tutunuz. Cunku o gece gunes batinca Allahu Teala o andan fecir oluncaya kadar:

'Benden magfiret dileyen yok mu, onu magfiret edeyim.
Benden rizik isteyen yok mu, onu riziklandirayim.
Belaya ugramis (ve benden afiyet isteyen) yok mu, ona afiyet vereyim.

Fecir doguncaya (sabah namazinin vaktine) kadar soyle olan yok mu? Boyle olan yok mu?' buyurur."

Hasan-i Basri hazretleri Sa'ban ayinin yarisinda (Beraet gecesinde) evinden disariya cikmisti. Sanki yuzunde, bir kabre defnolunmus, sonra cikarilmis kimsenin yuz ifadesi vardi. Bu hal ona soruldu. O soyle cevap verdi:

"Vallahi, benim basima gelen, denizde gemisi batan kimsenin basina gelen felaketten daha buyuktur." Neden?" diye sorulunca soyle dedi:

"Ben gunahlarimin oldugunu yakinen biliyorum. Fakat sevaplarimdan korkuyorum; acaba kabul mu olunacak, yoksa kabul olunmayip red mi olunacak? bilmiyorum.


Hz. Aise validemiz (r.anha) buyurdular ki; Sa'ban-i Serif'in on besinci gecesinde Resulullah (s.a.v) benim yanimdan sessizce ayrilmisti. Resulullahin (s.a.v) baska bir haniminin yanina gittigini zannettim. Odanin icinde Resullah'i (s.a.v) ararken elim, mubarek ayagina degdi. O secdede dua ediyordu...Resulullah sabaha kadar ayakta ve oturarak ibadete devam ettiler. Ayaklari sismisti. Ben hem ayaklarini ovuyor, hem de soyle diyordum:

"Anam babam sana feda olsun, ya Resulullah! Allahu Teala senin gecmis ve gelecek gunahlarini bagislamadi mi? Allahu Teala sana soyle yapmadi mi? Oyle degil mi. oyle degil mi?" Resulullah (s.a.v),

"Ey Aise! Ben sukredici kul olmayayim mi? Ey Aise, sen bu gecede ne oldugunu bilir misin?" buyurdu.
Ben, "Bu gecede ne vardir, ya Resulullah?" dedim. Buyurdular ki:

"Bu sene icinde dogacak her cocuk, olecek olan her kisi deftere yazilir, bu gecede riziklari indirilir, amelleri ve fiilleri (ibadetleri ve isleri) Allah'a arz olunur".

Beraet gecesinin hususiyetlerinde bazilari:

Hikmetli her is bu gecede ayirt edilir.
Bu gecede ibadet etmek cok faziletlidir.
Peygamber Efendimiz )s.a.v) buyurdular ki:

"Her kim bu gece yuz rek'at namaz kilarsa, Allahu Teala ona yuz melek gonderir. Bunlardan otuzu ona cenneti mujdeler, otuzu cehennem azabindan emniyette oldugunu soyler, otuzu da dunya afetlerini ondan geri cevirir.On melek de o kimseyi seytanin tuzaklarindan muhafaza eder."

Diger bir hadis-i serif'te:

"Kim su bes geceyi ihya ederse o kimseye cennet vacib olur: (Arefeden onceki) Terviye gecesi, arefe gecesi, Kurban Bayrami gecesi, Ramazan Bayrami gecesi, Saban'in on besinci gecesi."


Bu gecede rahmet iner. Hadis-i serif'te "Sa'ban ayinin yarisinin oldugu gece Allahu Teala (nin rahmeti) dunya semasina iner..."buyuruldu.
Mu'minler magfiret olunur, gunahlari bagislanir.
Resulullah Efendimize (s.a.v) tam sefaat salahiyeti verilmistir.
Peygamber Efendimiz Sa'ban'in on ucuncu gecesinde Allahu Teala'dan ummeti icin sefaat istedi. Allahu Teala ummetinin ucte biri icin sefaat izni verdi.
On dorduncu gecesi kalan ummeti icin sefaat izni istedi.Allahu Teala ummetinin ucte ikisine sefaat izni verdi.
On besinci gecesi kalan ummeti icin sefaat izni istedi.Allahu Teala devenin sahibinden kactigi gibi Allahu Teala'dan kacan haric ummetinin tamamina sefaat etme izni verdi.
Bu gecede zemzem suyunun acik bir sekilde artmasi Allahu Teala'nin bir sunnetidir.Burada ilahi ilimlerin hakikat ehlinin kalbinde artacagina isaret vardir.
Hadis-i Serif:
"Muhakkak Allahu Teala Sa'ban ayinin yarisinin (on besinci) gecesinde dunya semasina tecelli eder ve Beni Kelb kabilesinin koyunlarinin killarindan daha cok gunahi bagislar"

Iyi is, guzel amel yapanlara daha guzeli ve daha fazlasiyla karsilik vardir. Yuzlerine ne kara bulasir, ne de asagilanirlar.Cennet ehli iste bunlardir.Orada ebedi kalacaklardir. (Yunus Suresi Ayet 26)




Sizlerle ogrendigim bu guzel bilgileri paylasiyorum ki belki birilerinin ogrenip uygulamasina vesile olurum diye :) KANDILINIZ MUBAREK OLSUN, RABBIM BU SENE ICIN DEFTERIMIZE HAYIRLAR YAZSIN DUASIYLA...


No comments:

Post a Comment