Saturday, March 31, 2012

CAY SAATI

Bu aralar kan grubuna gore beslenme konusuna ilgim var. Yeni duydugum birseydi benim icin, eger duymayanlar var ise Can Bogazdan Cikar kitabini tavsiye ederim. Yazar bir doktor degil, sadece arastirmaci bir yazar, ama bilgileri bir kitaba toplamis, ozet sekilde. Ben cok istifade ettim. Kan grubum A oldugu icin, en hassas mideye sahibim, midem eti sindirecek enzim uretmiyor, o sebeble kirmizi et, en az ve bol salata ile bol cigneyerek yemem gereken gidalardan. Zeytinyagi ceviz, fistik, avokado, zaytinyagli salatalar, sebze yemekleri en fazla tuketmem gereken besinler...

Sizde eger A grubundan iseniz bu salata tam size gore. Iki bardak kadar kiyilmis lahanayi biraz sirke tuz ilavesi ile ovalayin. Mor lahana, marul, kirmizi biber, maydonoz, dereotu, taze naneyi de kiyip ilave edin. Bir konserve kirmizi fasulye ile haslanmis didiklenmis tavuk etlerinizi de ekleyin.

Bir kasede bir kasik mayonez, bir kasik hardal, 3-4 kasik zeytinyagi, 1 limonun suyunu karistirip sos hazirlayin(suzgecten gecirmeniz daha iyi olur) ve uzerine gezdirin. Afiyet olsun.

Daha lezzetli hale getirmek isteyenler,didiklenmis tavuk etlerini bir islemden daha gecirebilirler. Tavada biraz zeytinyaginda 1 sogani kavurun, uzerine didiklenmis tavuk etlerini ekleyin, kori, kimyon gibi sevdiginiz baharatlari ekleyip 4-5 dk. kavurduktan sonra altini kapatin, ve salataniza ilave edin.

Benim en sevdigim keklerden birisidir elmali kek. Bu tarifte elmali kekin daha saglikli ve hafif hale getirilmis hali, ve bence daha lezzetli hale de geldi diyebiliriz. Cocuklarim da bende cok sevdik, denemesi size kalmis.
Malzemeler:
4 yumurta
1 1/2 cup seker (esmer beyaz karisik kullaniyorum)
1 cup sut
1/2 cup yogurt
1/2 cup siviyag
1 kabartma tozu
silme cay kasigi karbonat
1 paket vanilya/ 1 tatli kasigi tarcin
2 cup yulaf ezmesi
1 cup tam bugday unu
Dovulmus ceviz, antep yada badem.

Her zamanki gibi once seker ile yumurtalari bir guzel cirpiyoruz. Kati malzemeleri ayri yerde karistirip ilave edebilirsiniz. Ben hepsini ekleyip, tekrar hafif mikserle cirptim. Borcaminizi yaglayin, hafif tarcin ve tozseker karisimi serpin, kek haricni dokun.

Uzerine ortadan ikiye bolum yarim ay seklinde ince ince dilimlediginiz elmalari dikine birer parmak araliklarla dizin. 180 C firinda hafif kizarana dek pisirin.Afiyet olsun!

Benim meshur kurabiyelerin fistikli versiyonu, aile uyeleri tarafindan ve arkadaslarim tarafindan da cok begenildi, denerseniz pisman olmazsiniz arkadaslar. Aldigim bir kilo fistigi nasil degerlendireyim diye dusunurken, evde cocuklar icin dogal fistik ezmesi hazirlamaya karar verdim. 3 cup fistigi rondodan gecirdim, icine bir cup bal koydum, kizima biraz fazla tatli gelince 1 cup daha fistik ilave ettik. Tadi cocuklarim icin ideal oldu. Okula giderken ara sira ekmeklerine surmek icin kavanoza doldurdum. Ben herseyi citir sevdigim icin fiktiklari iyice toz haline getirmedim. Magazalarda satilan hazir fistik ezmeleri kadar akici kivam olmadi ama olsun, daha iyisi icin bir internet arastirmasi yapmam lazim.

Gelelim tarifimize:
1 cubuk(110gr. kadar) tereyagi
2 yumurta
1 cup esmer seker(1 parmak eksik)
1 cup rondodan gecmis fistik
2 cup yulaf
1 cup tam bugday unu
1 tatli kasigi kabartma tozu
yarim tatli kasigi karbonat
1/3 cup butun fistik
1/3 cup damla cikolata

Hafif yapiskan bir hamur oluyor, kasik yardimi ile ve elinizle hafif incelterek, kagit serilmis tepsiye dizin. 180C de kizarana dek pisirin.

Ben daha once hafif balla karistirilmis fistik ezmemden kullandigim icin sekeri 2/3 cup koydum. Seker miktari gayet yerindeydi.

A grubu olanlar ve fistik aromasi sevenler, afiyetle yiyeceginiz saglikli bir kurabiye!

No comments:

Post a Comment