Saturday, March 31, 2012

Cocuklarla ne faaliyet yapalim???

Evet, ara tatiller yaklasirken yada hafta sonu evde isek, bu soru aklimi mesgul etmeye baslar. Zira iki haftasonudur babamizda evde olmayinca cocuklarla faaliyete basladik. Anneler faydasi olur diye paylasiyorum. Zira ben ve cocuklar bu faaliyetten cok zevk aldik, tabbi sonra evi temizleme bolumu haric.

Bu tarz faaliyetler icin kullanilan kece tarzi bir kumas var, asil adini bilmiyorum, ben onu kullandim, silikon tabancasi ile de dugmeleri yapistirdik, cop sis icin kullanilan cubuklar yada uzun meyva suyu pipetleri ile saplarini yaptik, herhangi bir cope atmayip, lazim olur diye sakladiginiz peynir kabi vs. var ise, disina silikon tabancasi ile kurdela kapladik. Icine kopuk koyduk, uzerine tuz doldurduk :) uzerini de renkli taslar ile susledik, bir parca da yesil hamur koyduk, cim niyetine :)

Asil faaliyette kumas yerine kartonlar kulaniliyor, sizde karton ile yapabilirsiniz.

Birde ben daha onceki faaliyet de dugmeleri igne iplik ile diktirmistim, cocuklar kendileri dikince cok mutlu oluyorlar, silikon tabancasi yerine daha cok vakit aliyor ama cocuklar icin daha eglenceli.
Uzuuun zamandir irmikli tatli yapmadigimi farkedince, cay saati misafirleri ve benim civcivler icin irmikli muhallebi yapmaya karar verdim. Hem muhallebi, hem hafif, hem pasta olsun, biraz da renkli olsun cocuklari cezbetsin dedim, iste boyle bir goruntu cikti meydana :)

Ortasi delik normal kek kalibimi kullandim. Muhallebi yapismasin diye icine once bol dovulmus antep fistigi ile hindistan cevizini karistirip kaliba yaydim. Uzerine hindistan cevizli muhallebi, onun uzerine petibor biskuvi dizdim.
Beyaz muhallebinin birazini ayirip icine sadece bir damla gida boyasi koydum, pembe oldu :) Siz rondodan gecirdiginiz cilekleri ekleyebilirsiniz. Daha saglikli bir alternatif.

Onu da uzerine ekledim, araya tekrar petiborleri dizdim. Sonra gene irmikle ve kakao ilavesiyle kakaolu muhallebi yapip son kati tamamladim. Dolapta 5-6 saat iyice soguyup katilasmasi gerekiyor.

Servis yapmadan kalibin kenarlarindan tahta bicakla muhallebiyi ayirip, servis tabagina ters cevirdim, kenarlarini istediginiz sekerleme ve cikolata ile susleyebilirsiniz.

Muhallebisi icin:
5 cup sut
1,5 cup irmik
1,5 cup seker
kaynamaya baslayinca
1/2 cup hindistan cevizi
1 paket vanilya ekliyoruz.

Kakaolu muhallebi icin yarim olcu yeterli oluyor.

Afiyet olsun.

No comments:

Post a Comment