Saturday, March 31, 2012

Yesil mercimekli salata

Salata benim icin cikolata gibi birsey galiba. Hani insan cikolata aserir ya, bende bazen boyle salata aseriyorum :) Tabii cok mutluyum bu halimden. Belki de hani bir seyi kirk gun yaparsan vucudun alisir artik derler ya. Ben de saglikli beslenme, diyet derken salata isini fazla abarttim galiba. Vucutta alisti, kendi kendime salata turetip duruyorum. Allah ne verdiyse deyip aciyorum dolabi, gozume kestirdigim tum malzemeleri cikariyorum. Iste benim icin bir ogun boylece hazir olmus oluyor.
Bu salatamizda gecen tavuklusunu yayinladigim salatanin mercimekli versiyonu denilebilir. Cok basit aslinda, ama gene de fikir olsun, tam diyet isi, hem de tok tutuyor, mercimek sebebiyle de gayet besleyici oluyor.Malzemelrde olcu yazmayacagim, siz zevkinize gore ayarlayin.
Malzemeler:
1 br. haslanip suzulmus yesil mercimek
1 yuvarlak marul
yarim br. kadar mor lahana (ince dogranmis, tuz ve sirke ile yogrulmus)
1 br. normal lahana (ayni sekilde yogrulmus)
1 tatli biber
yarim demet dereotu
Taze nane
sosu icin: zeytinyagi, limon, azcik sumak (isterseniz nar eksisi eklenebilir)

extralar:
konserve full (kirmizi fasulye)
haslanmis yumurta
konserve balik
taze sogan, maydonoz
Extralar yani eklenebilecekler ama benim eklemediklerim :)

Iste bu kadar arkadaslar, dograyin ve karistirin...

Afiyet olsun, kiymetli Esad Cosan Hocamizin duasini cok seviyorum:

IBADETE TA'KAT OLSUN... (AMIN)

No comments:

Post a Comment