Friday, June 01, 2012

Resimlerle adim adim su boregi

Adim adim goruntulemeye calistgim leziz su boregi tarifi ve emekleri icin buradan sevgili Emine ablama tekrar tesekkur ediyorum, vesile oldu, hem ogrendik, hem yedik, hem daha sonra yemek icin buzluga gizledik :)

Emine ablanin tarifinde hamur 8 yumurta, 1kilo un, tuz ve aldigi kadar su ilavesi ile yapiliyor, ama 6 yumurta ile de yapanlar varmis, hamurun puf noktasi iyice yogrulmasi ve en az bir saat dinlendirilmesi.
 
 Lazim gerecler, guzel bir oklava, hamur acacak uygun tezgah, pisirmek icin uygun buyukce aliminyum tepsi, kol kuvveti, ve yetenekli turk hanimlari :)
 8 bezeye ayrilan hamurun ilk bezesi biraz buyukce acilip, haslanmadin tereyag ile yaglanmis tepsiye sekildeki gibi konuluyor.
 Diger bezeler aciliyor, ocaga su koyuluyor, kaynamaya baslayinca tuz ekleniyor, ayri lenegde de soguk su koyuluyor. Acilan hamurlar once kaynar suda 5 dk. kadar haslanip, soguk suya aliniyor, oradan alinip el ile hafifce suyu suzulup, tepsiye seriliyor.
Isterseniz 4 kat yufka (her birinin arasina birkac kasik ziviyag gezdiriliyor tabii ki) sonra peynirli maydonozlu ic harci, harcin uzerine tereyagi dilimleri, onun uzerine de diger haslanmis 4 yufkayi serebilirsiniz.

Yada bir kat siviyag, bir kac ic harci koyarakta yapabilirsiniz, en uste gelince disa sarkittigimiz hamur resimdeki gibi guzelce uste kapatiliyor, ve bir yumurta cirpilip en uste guzelce yayiliyor.






 Asil tarif ocakta cevirerek pisiriliyor, sonra baska bir tepsi yardimi ile ters cevrilip altida kizartiliyor, ama biz ugrasmadik, firinda pisirdik :) himmmm, lezizzzz. Saliham bayildi su boregine, eee artik yapmak lazim arada, ama bunun icin yufka acmayi ogrenmek lazim arkadaslar, zira emine ablanin 5 dakikada actigi hamuru ben anca 20 dakika da acabildim :)

Iste boregimiz... Afiyet olsun....

1 comment: