Thursday, October 11, 2012

Somon sandvic

 Gecen sene yaptigimiz oludeniz tatili icin hazirladigim somon balikli sandvicleri sizlerle paylasmak istiyorum aklinizda bir fikir olarak bulunsun, belki sizlerinde isine yarayabilir, zira ben bu tarz sandvicleri hazirlamasini da pikniklerde yemesini de cok seviyorum.

Amerikadaki haftasonu piknikleri icin de genellikle bunlardan hazirlardim, hem cok saglikli, hem besleyici, hem doyurucu, hem yemesi kolay, hem tasimasi kolay, hem hazirlamasi kolay.... Ne kadar cok nedenim varmis bu leziz sandvicleri hazirlamak icin :)

Bu sefer tek tek hamburger ekmekleri yerine butun bir tam tahilli ekmegi kullandim, ortadan bicakla tek tarafini kesip icindeki yumusak ekmegin bir kismini bosalttim, hem cok ekmek yenmesin, hemde daha cok malzeme alsin diye. Malzemelerimiz soyle:

Konserve somon, yesillikler, bol marul,zeytin, limon, tuz, istege bagli mayonez( ben kullanmiyorum), istege bagli domates, salatalik, taze tatli biber.
 Somonumuzu bir buyuk kaseye bosaltip limon suyu, tuz, ve istediginiz soslari ekleyebilirsiniz, Gerisi tahmin ettiginiz gibi ekmegimizin icine doldurmaktan ibaret. Guzelce bastan sonu harcimizi yayiyoruz, yesilliklerimizi, butun yada dilimlenmis marulumuzu, kalan sevdigimiz tum malzemelerimizi ekmegin icine yayip sikica kapatiyoruz, yolculuk boyunca iyice ozlessin, acilip dokulmesin diyede sikica strec film ile kapliyoruz. Yemek zamani, istedigimiz buyuklukte kesip, afiyetle yiyoruz,

No comments:

Post a Comment