Friday, November 02, 2012

suzme yogurtlu toplar, dinozor yumurtalari :)

 Yukaridaki sofra mutevazi kahvalti soframizdan...
Sofranin ortasindaki zeytinyagi ile birlikte sunulan baharat karisiminin ismi Zater. Urdunde herkes tarafindan bilinen kahvalti sofralarinin vazgecilmezi, hamur islerindede kullandiklari kekikli, susamli vs. baharatli cok leziz bir karisim.
 Bu resimdeki ise benim suzme toplarim. Urdunde yogurda laban derler, suzme yogurda da labaneh derler. Bizdeki labne peyniri de muhtemelen bu isimden gelme, cunku suzme yogurtlari o kadar leziz ki bizdeki krem peynirler gibi kahvalti da tuketilir, uzerine has zeytinyagi ve zater gezdirip ekmek arasi yaparlar.

Ben de evde bulunan cok kati labanenin icine ev yapimi peynirimi (koymasaniz da olur, yada sevdiginiz bir peyaz peyniri ufalayabilirsiniz), ve sevdigim baharatlari (nane, kekik, pulbiber) , varsa ince dogranmis dereotumu ve ince kiyilmis cevizimi ekleyip karistirdim. Koyacagim kabimi ve elimi hafifce zeytinyagi ile yagladim, ve toplarimi yapmaya basladim, elimdeki yag gecipte elime yapismaya baslayinca tekrar elimi zeytinyagi ile yagladim ve butun toplari bu sekilde bitirdim. Uzerine de cok hafif zeytinyagi gezdirdim, kabimin kapagini kapatip dolaba kaldirdim, sabah erken yapacagimiz kahvaltimiz icin hem onceden hazir, hem de cok hos  ve leziz bir sunum oldu, tavsiye ederim.
 Dinozor yumurtlarini takip ettigim yabanciu bir sitede gorunce hemen cocuklarla bu etkinligi yapmaya karar verdik, Sizde cocuklarinzla farkli etkinlikler yapmayi seviyorsaniz deneyin derim, ama onemli not birer damla gida boyasi kullaniyoruz.
 Katki maddelerine her ne kadar cok karsi bir insan olsamda, nadiren bu tarz seyleri kullaniyorum, burada da cok az miktar zaten, hepsi de yumurtaya gecmiyor,sadece uzerinde gordugunuz izleri yapmak icin kullaniyoruz.
Yumurtalarimiz biz geceden hasladik, bir yumurtanin icine sigacagi en kucuk bardak yada kasemizi sectik, haslanmis yumurtamizi tezgahta yuvarlayip kabugunda catlaklar olusturduk, kasemize biraz su koyduk, sadece bir damla gida boyasi koyduk, karistirdik ve icine yumurtamizi koyduk, su az geldiyse yumurtanin uzerine gelecek kadar ilave ettik, dort yumurtamiza da farkli renklerle ayni islemi yapip buzdolabina koyduk, sabah okula gotmeden cocuklar heyecanla yumurtalarini soyup, desenleri inceledikten sonra afiyetle yediler. Gece yapip  sabaha kadar bekletmek yerine siz bir iki saat de tutabilirsiniz belki, muhtemelen bu kadar uzun beklemeye gerek yok, ben sitedeki tarifi aynen yaptigim icin, sabah okula hazir olmalari da isime geldigi icin bu kadar beklettim. afiyet olsun!

No comments:

Post a Comment