Friday, December 14, 2012

Pirasali Dizmana coregi

 Denedigim ve begendigim bir hamurisi ile buradayim tekrardan, sekil itibari ile dikkatimi cekince denedim, zaten pirasa patlican gibi icle yapilmis hamur islerini sevdigim icin, evdede pirasa olunca misafire goturmek icin tarife de ihtiyac olunca yapildi, tarifi cahidejibekin sitesinden aldim, asil tarif sade yani icsiz yapiliyor, ben pirasali yaptim, icim bitince kalanida peynirli yaptim, yumos yumos oldular,kolay ulasim icin buraya da yaziyorum, afiyet olsun.

Hamurun malzemeleri:
  • 2 su bardağı süt
  • 1 çay bardağı ılık su
  • 1 çay bardağı sıvıyağ
  • 1 yumurta
  • 1 yemek kaşığı instant kuru hamur mayası
  • 1 yemek kaşığı şeker
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • Aldığı kadar un
Sos malzemesi ise 1/4 çay bardağı sıvıyağ,1 yumurta,4 yemek kaşığı yoğurdu guzelce karistiriyoruz.

 Klasik bildigimiz sekilde tum malzemelerle hamurumuzu hazirliyoruz, yarim saat kadar mayalandiriyoruz, dikdortgen actigimiz hamura harc yayip rulo sariyoruz, 2-3 cm kadar uzunlukta dilimleyip sekildeki gibi dik olarak tepsimize diziyoruz, uzerinin sosunu dokup tekrar mayalandirdiktan sonra 280C de uzeri kizarana dek pisiriyoruz, afiyetli ilikken cay yada sut esliginde yiyoruz.

Pismisleri misafirlige gidince resmi cekilemedi ne yazik ki arkadaslar, pismemis hali ile idare ediniz lutfen :)






No comments:

Post a Comment