Wednesday, December 12, 2012

sarimsak saymaca

Aslinda basligin sarimsaklari sayma bahanesi ile saymayi ogretme olmasi gerekiyordu. Bu yazinin cogu kimseye bir faydasi olmayabilir ama ben kizim ve benim icin unutulmayacak bir ani olmasini istedigim icin bu sekilde yazmayi arzu ettim, hem belki icimizde cocuguna saymayi ogretme konusunda fikre ihtiyaci olanlar da olabilir :) Yada fazla sarimsaklari saklama konusunda... Yada sarimsak soymayi sikici halden eglenceli hale getirme konusunda...

Benim sarimsak saklama yontemimi de bu sekilde paylasmis olayim, kucuk kavanoza soyup dolduruyorum sarimsaklarimi, eger kisa surede bitecekse o sekilde buzdolabina kaldiriyorum, ama 1 litrelik daha buyuk kavanoza ayiklarsam uzerine bozulmasini onlemek icin zeytinyagi dolduruyorum, o sekilde dolapta muhafaza ediyorum, kullanirken benim icin cok buyuk kolaylik oluyor.

Urdune genelde cinden sanki fabrika cikisli gibi hepsi ayni boyda, paketlenmis sarimsaklar geldigini farkettigimden beri urdun mali sarimsak ariyordum, beledii sarimsak diyorlar burada :)  Gecen hepsinin boyutu farkli, irili ufakligi genetigi degismedigi belli beledii sarimsaklari bulunca kolay bulunmuyor diye bolca aldim. Ara sira cocuklarla yaptigimiz sarimsak kürünü tekrar yapmak icin basladim sarimsaklari soymaya.

Yeri gelmisken sarimsak küründen de bahsedeyim, sarimsaklarin en kucukleri secilip ayiklanir, hergun ac karina 2-3 dis, su ile tercihen yaninda bir kase ev yogurdu ile yutulur. Arada basliyorum cocuklarla hergun yutmaya belli sure sonra yada kavanozdaki sarimsaklar bitince bizim sarimsak kürüde bitiyor, bagisiklik sistemini kuvvetlendirmek, ozellikle antibiyotikler ile tahrip edilen bagirsak florasini yenilemek icin sizlere de tavsiye ederim.

Iste bu vesile ile minik sarimsaklari ayiklama isine girismisken kizim geldi yanima, henuz sadece %20 si dolmus kavanozu dokup basladi sarimsaklari saymaya, bende bir yandan kizim oynama ellerin kokucak simdi vs. derken basladi bizim sayma oyunumuz, isi eglenceli hale getirmek ve ben sarimsagi soyarken bekleme zamani hemen gecsin diye sorular sormaya basladim, 50 den sonra is daha eglenceli hale geldi, cunku artik nasil yazilacagini da soruyordum arada, 100 den sonra her 10 ilave de simdi bin mi diye sormasi, anne ne zaman bine gelicez laflari beni keyiflendirmeye yetti. 103,104,105,106,107,108,109... Anne simdi ne dicez? Kizim 9 dan sonra ne geliyor? 10! Iyi, yuzon diyeceksin demek ki, peki nasil yazilir soyle bakalim?

Sessizlik olunca ben devam ediyorum tabiiki : Annecim, yuz demek 1 demek, yanina da 10 geliyor yani bir bir sifir... Sonra tekrar saymaya devam... 115,116,117,118,119, peki simdi ne dicez anne? annecim 19 dan sonra ne diyoruz? 20! Iyi bak iste o zaman yuze 20 ekle? yirmi yuz... yok yok yuzyirmiiii!  aferin sana, supersin saliha, hadi bakalim nasil yaziliyor onu da soyle.....  bie iki sifir mi? aferin  aferin!

Iste sarimsak soyma isi boyunca kizimla bu hos sayma muhabbetini yaptik, ne ben sarimsak soymanin sikici bir is oldugunu hatirladim ne de kizim matematik calismaktan sikildi... 199 a geldik sonunda... anne simdi bine geldik mi? Kizim bine gelmek iciin daha coook kavanoz doldurmamiz lazim, kac gelir tahmin et bakalim iki tane yuz??? derken 211 de sarimsaklarda bitti kavanozda doldu cok sukur, 6 tanesi yavrularimin midesine inerken kalani da buzdolabina kondu hergun yutulmak uzere...

 Ama her dolaptan sarimsak kavanozuna elim vardigin da belki cok anlamsiz ama nedense bana anlamli ve cok sirin gelen sarimsak saymaca oyununu hatirlayacagim heralde, en azinda bu kucucuk ama 211 sarimsagin sigdigi kavanoz bitene dek...

No comments:

Post a Comment