Wednesday, January 24, 2007

SABLE RULO KURABIYE


Evet lezzetli bir kurabiyenin yaninda heralde cay en guzel arkadas. Ben bitki caylarini cok seviyorum. Bu cayda cok hosuma gitti, icinde kurutulmus cilek ve erik parcalari olan, cok hos bir kokusu ve aromasi olan beyaz cay... Bizim buradaki organik yiyecekler satan wild oats magazasi kapandigi icin %75 indirim vardi, gittigimde butun reyonlar bosalmis, sadece caylar biraz kalmisti, buldugum butun caylari topladim. Bu da onlardan birisi :)

Ben tarifi forumda yetur hanimdan aldim. Bazi degisiklikler yaptim, yagin yarisini sivi yag, yarisinida tereyagi koydum. Citir citir lezzetli bir kurabiye oldu, goruntu olarak da goze hitab ediyor. Birde ben butun hamuru merdaneyle acamadim, dort parcaya boldum, yani dort tane rulom oldu, dahakolay oldu acip, ust uste koyup rulo yapmak.Kakaoyu seven biri olarak tavsiye ederim arkadaslar...

1 paket oda ısısında yumuşak margarin-1 su bardağı pudra şekeri-3 yumurta-1 paket kabartma tozu-1 paket vanilya 1/2 kg un

YAPILIŞI:Malzemelerimizle hamurumuzu yoğuruyoruz. sonra 2 eşit parçaya ayırıyoruz. bir parçasına 2 yemek kaşığı kakao ekleyip yoğuruyoruz. önce sade olan hamurumuzu merdane ile dikdörtgen şekilde 1/2 cm kalınlıkta açıyoruz. sonra aynı şekilde kakaolu hamurumuzu da açıp kakaolu hamuru sade hamurun üzerine koyuyoruz. her iki hamuru rulo şeklinde sarıp buzdolabında hamurumuz sertleşene dek soğutuyoruz. sonra 1 parmak kalınlıkta dilim dilim kesiyoruz. kestiğimiz her hamurun kenarlarını önce yumurta akına sonrada döğülmüş cevize bulayıp hafif yağlı tepsimize yatık şekilde diziyoruz....180' fırınımızda pembeleşene dek pişiriyoruz....

1 comment:

  1. Kurabiyeler harika gozukuyor, ellerine saglik canim. Beyaz cayi ve kurabiyeyi en kisa zamanda denicem.

    ReplyDelete