Saturday, February 10, 2007

Parmak Corekler...



Cuma aksami gelen misafirleri firsat bilip dort yeni tarif denedim, dordunu de begendik, cok sukur hayal kirikligi olmadi. Sira sizlerle paylasmaya geldi, ne yazik ki tadini degil sadece resmini ve tarifini :)

Tariflerden muhtesem parmak corek ve a.aldinc kekini forumda yesim hanimdan, nutellali kurabiyeler pastacikiz'dan, lahana salatasini da arkadasim hulya'dan almistim.

Ilk muhtesem parmak corekleri denedim, her zamanki gibi tarifte degisiklikler yaptim, ben boyle hamur hazirlayinca kurabiye ve ya tuzlularin hepsini ayni sekilde yapmayi sevmiyorum, cocukken hamur oynamayi cok severdim, belki ondan :) , acaba degisik neler yaparim diye dusunup en az 3- 4 farkli cesit yaparim. Bu sebeple benimkiler parmak coregin yaninda, kare peynirli corek, s seklinde corek, corekotlu corek olarak bir kisma ayrildi :)

Bir cay br. yogurt, bir cay br. sivi yag, 125 gr. kati yag (ben yanlislikla buradaki 60 gr. paketlerden bir tane koydum, 115 gr.lik paket zannederek), 1 cay br. seker ( iyiki sekeri de biraz az koymustum, yoksa cok sekerli olabilirdi) 1 kabartma tozu, bir cay ks. tuz, iki cay ks. mahlep, uzerine yumurta beyazi ve susam.
Ben unun bir bardaga yakinini da tam bugday unu koydum, hani saglikli geciniyoruz ya :) , biraz daha saglikli corek olsun diye :)

Gerisini bildiginiz gibi malzemelerimizle guzel bir hamur yapiyoruz, parmak sekli verip once yumurta beyazi sonra susama batirip tepsimize dizip 180 C (360 F) da hafif kizarana dek pisiriyoruz. Benim ikinci tepsim biraz fazla kizardi, resimden de anlayacaginiz gibi.

Ben corekotunu cok sevdigim icin corekotlu peynirlileri daha cok sevdim. Onu yaparken de hamuru merdaneyle yarin santimden daha ince gibi actim, karelere kesip tepsiye dizdim, ustune harcini surdum.

Harci ise yumurta sarisini,birazda ayirdigim beyazindan, kendi yaptigim beyaz peynirden cok az, kirmizi biber,kekik ve corekotunu karistirdim, fircayla uzerlerine surdum.

Tatli sevmeyen arkadaslar sekeri cok azaltarak tam tuzlu tarif olarak deneyebilirler, ben cok sevdim, afiyet olsun.

No comments:

Post a Comment