Monday, April 02, 2007

Ispanakli Firin Makarna


Blogu goren arkadaslar artik bu kiz tatlidan kekten baska birsey yapmiyor mu diye dusunmeye baslamadan bir kac yemek tarifi vereyim dedim. Gecenlerde yaptigim firin makarna tarifi ile baslayayim, hem lezzetli hemde klasik firin makarnalardan farkli oldugu icin. Ben firin makarnayi sade peynirli yapmak yerine farkli sekillerde yapmayi tercih ediyorum, beyaz peynir yemedigim icin bu sekilde daha cok hosuma gidiyor. Bu tariftede dolaptaki ispanak ve mantarlari degerlendirmis oldum. Hasladigim makarnanin yarisini kalibima koydum, uzerine bolca yikayip elimde iyice siktigim ispanagi yaydim, (varsa mantar ve ispanak beraber yada kiyma da guzel oluyor) biraz da kasar ilave ettim, ama biraz sert bir kasardi. Uzerine kalan makarnayi yaydim, zeytin ve domatesle susledim. Hazirladigim sosu; iki yumurta ve bir bardak sutu biraz tuz ve karabiberi guzelce cirpip uzerine gezdirdim ve firina verdim. Pisince uzerine kasar rendeleyip firinda beklettim, firinin sicagiyla o da eridi ama ben biraz fazla bekletmisim, peynirlerim cok kizardi. Gene de citir citir cok guzeldi :)

No comments:

Post a Comment