Tuesday, December 29, 2009

kolay, lezzetli, hafif, saglikli...

Eskiden dogru durust sebze yemezdim. Tek yedigim patates, taze fasulye ve ispanakti diyebilirim. Ama insan buyudukce bilincleniyor. Faydasi icin yemem gerektigini dusunerek yemeye basladim ve simdi hepsini cok seviyorum. Pirasa da sonrada alistigim ve artik severek yedigim sebzelerden birisi. Aldigim gun guzelce ayiklayip, yikayip, peceteye sarip, kilitli posetle dolaba kaldirmistim. Sizde boyle hazirlarsaniz yapacaginiz zaman buyuk kolaylik oluyor.


Ben ayrica pirinc yerine bulgurla yapiyorum. Dudukluye biraz zeytinyagi koydum, uzerine 3-4 yemek kasigi bulgur (ben cocuklar icin biraz daha besleyici olsun diye bulguru yarim bardak kadar koydum), uzerine dogradigimiz pirasa, istege bagli minik dogranmis havuc, tuz, 1 limon suyu, 1 br. sicak su ekliyoruz. (ben bulguru fazla koydugum icin suyu 1 bucuk bardak koydum, tam oldu). Duduklumuzu kapatip sebze ayarinda pisiriyoruz, hemen pisiyor zaten. Yaninda yogurt ve taze bir dilim ekmekle afiyetle yiyoruz. En basta dedigim gibi kolay, lezzetli, hafif ve saglikli bir tarif :)

No comments:

Post a Comment