Sunday, December 18, 2011

Asil diploma hangisi???



Gecen hafta nadir hasta olan kizim rahatsizlaninca kiyamadim, bir de gece atesini kontrol etmek icin yaninda yattim. Tabii kizim bu duruma cok sevindi, cok mutlu bir sekilde uyudu. O gunden beri onunla yatmam icin her gece soruyor bana...

Iki gece once oyle bir cumle soyledi ki heralde oturup aglasam yeriydi. "Annecim, biliyor musun, sen benimle uyudugunda ben hep cok guzel ruya goruyorum."


Bir an sasirip kaldim, ne diyecegimi bilemedim, kizim dedim simdi beni aglatacaksin, "Ama ben senin canini yakcak bisey yapmadim ki" deyince bu sefer guldurmeyi de basardi...

Oglumun ise okuldan her geldigi gun gece yatmadan once "anne yarin okul tatil mi" diye sormasi, ikinci unutamayacagim cumledir. Zira haftanin bes gunu bu soruyu duyuyorum :)


Anne olmak gercekten hem zor hem kolay bir meslekmis. Bizim gibi ahiret kaygisi olan, hayirli evlat olsun, zamanin fitnelerinden korunsun diye asiri endise icinde olan anneler icin ise gercekten zor bir meslek.


Hani kariyer amaci olan, veya da universite kaygisi olan, aman diplomam olsun, isim olsun diyen arkadaslarimiz vardir ya, bence hanimin en buyuk kariyeri evinde basarmali once...


Iyi bir es, iyi bir anne, iyi bir komsu, iyi bir dost, iyi bir musluman olabiliyorsaniz, en buyuk kariyer sahibi insansiniz demektir, duvar da diplomaniz asili olmus olmamis muhim degil ,siz Rabbinizin huzurunda iyi musluman diplomasi , esinin gonlunde en iyi yoldas diplomasi , evlatlarinizin hayalinde en iyi anne diplomasi, ailenizin gozunde hayirli evlat diplomasi, komsularinizin cok iyi komsu diplomasi , dostlarinizin da elinden dilinden emin dost diplomasi verdigi bir insan iseniz gayrisine bakmayin, rizik da Allah'dan ise, ne rizik icin ,ne kariyer icin Riza-i Ilahi'yi cignemeye degmez bu bir nefeslik gecici dunya hayatinda...


Sen universiteye gitmedin mi, sen bitirmedin mi, o kadar caba ne icindi derseniz, evet ben de istedim, cabaladim, ve hatta niyetim vardir egitimime devam etmeye. Ama insanin onceliklerini iyi belirlemesinden yanayim ben. Herseyi vakti zamaninda, hirs gostermeden, hep hayirlisini dileyerek yapmaktan yanayim. Sartlari son noktaya kadar zorlamadan, sinirlari cignemeden, hayati kendimize zorlastirmadan amaclarimizi basarmaktan yanayim...


Bu yazdiklarim herkese birsey ifade etmeyebilir, ama ben cocuklarima kucuk bir hatira olsun diye paylasmak istedim, Daha yazacak sey cok ama simdilik bu kadar olsun duygularimdan dusuncelerimden birkac damla...

No comments:

Post a Comment