Sunday, December 18, 2011

kirmizi pancar ve ebegumeci

Urdune gelmeden once buranin bu kadar sebze meyve ve yesillik cenneti oldugunu tahmin edemezdim, manavlarda hercesit tropik meyvasindan, kestanesine, semizotundan dereotuna, uzumunden ananasina, kabagindan tatli patatese kadar hepsi neredeyse her mevsim mevcut.

Ben tabii Amerika'da hasretini cektigim kisin kestane, baharda semizotu, yazin inciri cok sukur burada rahatca tuketebiliyorum. Hatta bilmedigim otlar bile var, ilk defa burada tattigim...


Ne de olsa egeli olarak otlara ayri bir duskunlugumuz var :) Pazarda ebegumecini gorunce esim dener misin dedi, ben daha once hic yapmadigim icin deneyeyim dedim, iyi ki de denemisim.


Maranki diyeti icin aldigim kirmizi pancarlari da kullanamayinca, onlari da salata yaptim. Arkadaslarimi davet ettigim iftar soframda boylece, marul salatasi, brokoli salatasi, ebegumeci salatasi ve pancar kavurmasi vardi. Tabii yaninda da firin da somon, giriste de sebzeli mercimek corbasi.
Ebegumeci sevenlerdenseniz yada benim gibi ot sevenlerdenseniz, bu kolay tarifi deneyebilirsiniz. Zeytinyaginda yikayip dogradiginiz ebegumecini kavurmaya baslayin, eger suyunu cekip, iyice kurumaya baslarsa cayin altindan yarim cay. br. kadar su gezdirebilirsiniz, kapagini kapatin, kisik ateste, kavurmaya devam edin, uzerine yarim cay bardagina yakin limon suyu ilave edin, pistiginde uzerine 1-2 yumurta kirin ve yumurta beyazlari pismeye baslayinca hafif hafif karistirmaya devam edin, yumurtalar piser pismez hemen altini kapatin, cok fazla pisirmeyin, servis tabagina alip, uzerine damak tadiniza gore karabiber yada biraz daha limonsuyu gezdirebilirsiniz, ben piserken yeterince koydugum icin tekrar ilave etmedim, hafif eksimsi cok hos bir tat oluyor, afiyet olsun.


Sekildeki gibi soyup dogradigim pancarlari, teflon tavada zeytinyaginda biraz kavurdugum soganlarin uzerine ilave ettim, ve sik sik karistirarak ve kapagini da kapali tutarak kavurmaya devam ettim, suyunu tamamen cekince biraz daha pissin diye cok az kaynar su ilave ettim, suyunu cekince pancanlar da o hos rengiyle pismis halde bana gulumsuyorlardi :) Hem sifa kaynagi hem leziz, artik denemesi size kalmis arkadaslar. Sunumda limon suyu ile servis yapabilirsiniz, afiyet olsun.

No comments:

Post a Comment