Sunday, December 18, 2011

Komsumda Kahvalti

Karsi komsum Suriyeli iki cocuk annesi cok tatli bir kizcagiz... Kizcagiz diyorum cunku daha 22 yasinda :) .Kahvalti davetindeki sofrasi da benim icin yayinlamaya degerdi, zira arap usulu kahvaltiya yonelik fikir olmasi icin, ve de leziz pizza tarifini tekrar yazmak icin, bir de meshur arap salatasi ful tarifini paylasmak icin...


Pizzanin hamurunu birlikte bir gece onceden yaptik, hava soguk oldugu icin uzerini kapatip hamuru mutfakta beklettik, sabahleyin tekrar pizza yapimina yardimci olmak icin komsuma gectim, tepsiyi yaglayip hamuru yaydim, uzerine ketcap surup, biraz kasar rendesi, sucuk, mantar, domates, zeytin, biberi bolca koyup, hamurun kenarlarini hafifce yuvarladim, corekotu serptim. Komsumun firini arizali oldugu icin, getirip attim benim firina, yarim saat sonra da tahta spatula ile altinin pistiginden emin olunca, uzerine bolca kasar serptim ve tekrar sicak firina koydum, 5 dk. sonra firini kapadim. Emin olun super olmustu.




Bu tarifte yag koymayi unuttugum icin, hazirladigim hamurun uzerine yarim cy. br. kadar yag gezdirip, her tarafina bulasmasini saglamistim, bundan sonra boyle yapmaya karar verdim, ve de hamuru geceden yapsam da tadini etkilemedigini anladim, denenmis ve ispat edilmistir, yazin hamuru dolaba koymak gerekebilir ama urdunde evler soguk oldugu icin kisin dolap sarti yok.


Resimdeki tatli kiz ise komsumun kizi Selma, onundeki uzerinde domates olan salata ise ful salatasi :) Kendim yaptigimda resmini guzel cekip tarifini tekrar koyarim ama simdi de kisaca paylasayim.


Foul denilen iri kirmizi konserve fasulyeyi ocakta limon suyu ve kiyilmis sarimsak ile 5 dk. kadar hasliyoruz, servistabagina aliyoruz, uzerine bol ince kiyilmis maydonoz ekliyoruz, onun uzerine de dogranmis domatesi ekliyoruz, uzerine tahin ve sizma zeytinyagi gezdirip soframina koyuyoruz.




Sofradaki diger arap ikrami ise falafel ve humus idi. Falafel nohut unundan sebzeli kofte oluyor ama komsum hazir alip kizartmisti. Humusta da ana madde haslanip ezilmis nohut ve tahin diye biliyorum, ama burda humusta hazir olarak cogu markette satiliyor. Birgun ogrenip kendim yaparsam emin olun seven vardir diye sizlerle de paylasirim arkadaslar :) sevgiler.

No comments:

Post a Comment