Sunday, December 11, 2011

Davet Sofrasi

Iki hafta once Urdundeki arkadaslarima hazirladigim sofradaki tecrubelerimi sizlerle de paylasmak istiyorum.

Zira cahil cesareti ile denemeye niyet ettigim 5 tarifi denedigim bir gundu :) Onceden bildigim ve yaptigim tek tarif, sucuklu pogacalardi. Elhamdulillah rezil olmadim, cogunu tutturdum, en azindan arkadaslarim begendiler, yada begenmedilerse de begendik demek zorunda kaldilar :)

Misafirlerden sonra bizim evin gurmesi esime sorarak gercek neticeyi ogrenmeye calistim, birde sevdigim komsuma bir tabak hazirlayip verdim, onunda fikirlerini aldim.Cok sukur 5 denemenin 4u sinavi gecti :)

1-Cizkek: bence gayet basarili, komsum cok sevdi, esinin dogum gununde birlikte yapacagimiza soz verdim, arap arkadaslar aliskin degiller cizkeke, ama turk arkadaslarimda cok begendiler. Cahidejibekten aldigim tarif.
2-kirmizi biber salatasi: farkli ve cok hos bir lezzet, ayrica sunumu da goze hitap ediyor. potakalagacindan aldigim tarif. Kozledigimiz biberlerin arasina beyaz peynir ceviz karabiber karisimindan koyuprulo sarip,sicak suda 2-3 dk tuttugumuz yesil sogan saplari ile bagliyoruz, uzerine arzuya gore zeytinyagi gezdiriyoruz.3-Muzlu kakaolu kek: lezzetli muz aromali bir kek, ama benim klasik bownimin daha guzel oldugunu soylediler.Icine muz dograndigi icin muz severlerin denemesini tavsiye ederim. orjinal tarifi rumma.org sitesinden.

4- Mimoza,geleneksel rus salatasi, bence cok guzel bir sunum, lezzeti esimden de komsumdan da tam not aldi, tekrar yapacagim bir tarif. yeturlalezzetler sitesinden aldigim tarif.

5-el acmasi borek: ilk el acmasi borek denemesine gore gecer not ama hamurunu kesinlikle kalin acmisim, denemeye devam... Ince acabilirsem, ozellikle patlicanli yaptigim cok guzel oldu, ve sevildi. Cahidekibek sitesinden aldigim tarif.

2 comments:

  1. Esmacim, her sey harika gorunuyor, ellerine saglik. Komsularin, arkadaslarin cok sansli, ben de senin gibi bir komsum olsun isterdim dogrusu:)

    ReplyDelete
  2. Insallah birgun Komsu da oluruz Nurgul ablacim, nasip bu isler, komsu olamasakta bulusabilirsek birgun cok guzel olur gercekten, sevgilerimle

    ReplyDelete